Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Precies, hij zou moeten worden onderbroken, maar dat doet hij dus niet. Zit dat die afsluitter tpv het benzine kraantje? Heb de stekker hier ook af gehaald met de gedachte geen stekker/ stroom geen bezine (veiligheids gedachte mijnerzijds). Carb blijft alleen lekken,...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als je benzine afsluiter al oud is dan is het nooit weggegooid geld om er een nieuwe op te zetten. Voor twee tientjes heb je al een nieuwe.
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
8 November 2011, 22:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 November 2011, 22:29 door aernout.)
Daar kan ik je heel snel antwoord op geven .....
Op de stuurdraad voor LPG (van de schakelaar) zit hoogstwaarschijnlijk een wissel relais aangesloten.
De ene kant van het relais is LPG de andere benzine.
UItschakelen van Benzine gebeurt dan dus pas als de knop op LPG gezet word.
De enige keuze die je in dit systeem hebt is om het relais wel of niet te bekrachtigen.
Op benzine stand : niet bekrachtigd
Op 0 stand : niet bekrachtigd
Op LPG stand : wel bekrachtigd (en dan gebeurt er dus pas wat)
Mijn verdamper zit trouwens rechts in mn 740 ..... werkt uitstekend!
Links is wel mooier inderdaad!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Hoe kan je een benzine afsluiter testen? Staat deze open omdat er spanning op staat? Of werkt deze net anders om?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
9 November 2011, 20:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 November 2011, 21:04 door Marc1970.)
Door hem ertussenuit te halen en doorheen te blazen terwijl je er spanning opzet. Ik gok dat-ie Normally Closed is.
Je kan een bout in de benzineslang draaien, slangklem erop en dan ben je even van het benzineprobleem af.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Auto staat weer op m'n oprit!
Precies op tijd want de V70 moest even voor een beurtje en ben dus een auto nodig

.
Wat hebben we uiteindelijk vervangen:
- blok
- stuurbekrachtiging
- radiator
- EGR verwijderd
- nieuwe koppelingsplaten plus lager en drukgroep
- DB riem
- riemen
- oliefilter (op korte termijn weer even een oliebeurtje)
-
Probleem van de benzine was idd de benzineafsluiter. Na gangbaar maken deed deze het weer. Prima dus. Ben benieuwd hoe de 245 zich komende weken gaat houden. Valt me op dat het sturen naar links lichter gaat als naar rechts,...? Wat zou dit kunne zijn? Het is niet veel maar toch. Rijdt trouwens kompleet anders met bekrachtiging

, vooral met maneuvreren.
Merk dat de koppeling erg vroeg oppakt. Komende week zal ik nog wel wat zaken opmerken verwacht ik, dan maar eens even een lijstje maken.