Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
bij de F werkt alles op druk en is de kjompjoeter verdwenen.. iig lagere compressie en helaas minder vermogen.. heb ooit met een 142E gereden, geen strepentrekker maar wel een lekker (en dorstig) doorrij-ijzer.. ipv DL moest daar nou net GT op staan..
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij is het belangrijkste verschil in E en F compressie en emissie gerelateerde zaken. De B20F had een iets andere verdeler en sommige parameters van D jet waren anders, voor Californische smog normen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 569
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Heeft de F ook niet zo'n soort emissiesysteem waarbij er lucht door het uitlaatspruitstuk wordt meegepompt? Veel USA import 911's hebben ook zo'n systeem aan boord
Zegmaar de voorloper van de bluemotion...
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
F heeft hier iig geen luchtpomp gehad zoals je wel eens op een USA MG ziet, hoop extra bende.. wel wat meer slangen en slangetjes.. ik meen me te herinneren dat de late US 140's al een Lambdasonde hadden, (moet ff een plaatje zoeken in een boek) plaatje op de grill, en de klokkenwinkel uit die late 140 die ik gesloopt heb had een EGR lampje..