3 July 2011, 20:45
Na laatst al kennis gemaakt te hebben met de 140-serie door de aanschaf van een 142DL heb ik nu mijn verzameling uitgebreid met een 144 Grand Luxe uit 1972.
![[Afbeelding: 144GL_opgehaald.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/06/144GL_opgehaald.jpg)
Het is wel een bijzondere uitvoering:
Op een afstand lijkt het heel wat, maar deze auto heeft redelijk wat verbeterpuntjes.
Stroom van updates is te volgen via @oudevolvo op Twitter of de feed van deze auto op mijn weblog
De laatste update is de poging tot reparatie van mijn Golde schuifdak.
![[Afbeelding: 20110703-030141.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/07/20110703-030141.jpg)
Hiervoor zoek ik nog ene goede roller (+kabel), in elk geval voor de rechterkant en een handle+aandrijf mechaniek.
Volgens mij hebben veel 240's ook een Golde dak, dus als iemand nog iets heeft liggen hoor ik dat graag.
![[Afbeelding: 144GL_opgehaald.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/06/144GL_opgehaald.jpg)
Het is wel een bijzondere uitvoering:
- Kleur = blauw/groen metallic (nummer 115)
- B20E motor (in 2003 gereviseerd)
- Handgeschakeld, 4 bak (M40)
- Kilometerstand ongeveer 229.000
- Origineel 5,5J brede Kronprinz 6135b velgen
- Golde schuifdak
- Origineel Nederlandse auto
- Zwart leren interieur
Op een afstand lijkt het heel wat, maar deze auto heeft redelijk wat verbeterpuntjes.
Stroom van updates is te volgen via @oudevolvo op Twitter of de feed van deze auto op mijn weblog
De laatste update is de poging tot reparatie van mijn Golde schuifdak.
![[Afbeelding: 20110703-030141.jpg]](http://www.oudevolvo.nl/blog/wp-content/uploads/2011/07/20110703-030141.jpg)
Hiervoor zoek ik nog ene goede roller (+kabel), in elk geval voor de rechterkant en een handle+aandrijf mechaniek.
Volgens mij hebben veel 240's ook een Golde dak, dus als iemand nog iets heeft liggen hoor ik dat graag.