Topics: 10
Alle merktekens juist zetten op merktekens van riem, dan staat alles juist. Het enige dat niet juist kan staan is de verdeler, omdat deze vroeger eens verwijderd geweest is en niet op de juiste positie is terug geplaats. Verdeler eruit halen en terug monteren met rotor wijzend naar de 1 ste cilinder.
Topics: 84
Wellicht raak je in de war bij de krukas. ALs de riem om nokken- en hulpas zit, is het merkteken bij de krukas niet meer te vinden (het hangt ergens in de lucht). Begin bij de krukas, daar hoort de dubbele streep, dan naar de hulpas en verder.
Zodra je de riem om de andere tandwielen gaat leggen wordt-ie van zijn plek op het merkteken van de krukas getild.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 17
Waterpomp meteen vervangen wordt vaker geroepen dit komt omdat bij veel auto's deze wel door de distributieriem wordt aangedreven.
Topics: 56
Marc1970 schreef:Wellicht raak je in de war bij de krukas. ALs de riem om nokken- en hulpas zit, is het merkteken bij de krukas niet meer te vinden (het hangt ergens in de lucht). Begin bij de krukas, daar hoort de dubbele streep, dan naar de hulpas en verder.
Zodra je de riem om de andere tandwielen gaat leggen wordt-ie van zijn plek op het merkteken van de krukas getild.
Marc bedankt
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Topics: 60
Topics: 56
Ja Patrick hij loopt weer, als nooit tevoren, ahum... Gewoon zoals het moet.
Daniel, ik had de tandwielen wel gemerkt maar helaas de riem niet omdat daar de merktekens op stonden. Maar dankzij Marc heb ik het weer voor elkaar gekregen. Leer voor volgende keer, de polo van mijn vrouw(zit er al ruim 6 jaar op en 30.000km).
Tevens de olie ververst, filtertje vervangen, kleppen gesteld, ontsteking afgesteld, 2 kabeltjes vernieuwd naar de oliedrukzender(bijna vergaan) en de dynamo(vergaan en afgebroken). Kan d'r motorisch weer ff tegen.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD