Berichten: 11.643
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vervang alles wat dubieus is maar, zeker de pomp, houdt er op gegeven moment toch mee op, en idd, de benzine loopt zo de motor in als je pech hebt, geen risico mee nemen. (olie vervangen,,!!) , zo ook met alle andere zaken die uitdrogen, brandstofslang bv, kost niks maar kan je wel een auto kosten..
Die uitlaat knutselde Volvo er zelf ook zo onder..
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb de foto's gezien. Mooi geel, ongelofelijk inderdaad. Voor een MY '74 heb je wel de juiste achterdemper en op de juiste plek zo te zien, maar ze hebben er een ouder uiteinde aan gezet.
Aangezien je dezelfde B20A ervoor hebt zal de diameter van die laatste pijp echt geen verschil maken voor het maximale vermogen. Alle jaargangen daarvoor bliezen door diezelfde pijp en haalden 140-150.
Misschien iets vapour lock achtigs, alhoewel je de dan de eerste bent. De pompjes van Scandcar zijn prima. Je benz.leiding loopt ook langs dezelfde route als alle anderen, en voor de rest ziet alles er keurig en verzorgd uit.
Als je de hete lucht inlaatslang vanaf de uitlaat eens een poosje weghaalt, wat doet-ie dan? Ms. is die thermostaatklep daarvoor wel stuk/vast.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Bedankt voor de tips allemaal.
De uitlaat ga ik vervangen want hij is roestig en een van de beugels die de achterste pot vasthoud is ondertussen al doorgescheurd. Op zoek naar een vervanger dus.
De benzinepomp, benzineleidingen en het filtertje zijn allemaal al vervangen. De tank is voor het op gang brengen van de motor helemaal schoongemaakt. Benzine zou hij dus genoeg moeten krijgen. Ik vrees dat het aan de carb zelf zal liggen. Door het langs stilstaan zal hier vast wel een en ander gescheurd of verweerd zijn waardoor het niet zo goed meer loopt. Eens kijken of ik daar zelf wat kan aan doen.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 11.643
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vlotternaald kan ook blijven hangen..
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Of de vlotter zelf die niet helemaal goed zijn werk meer doet..?
Rechtstreekse link naar het greenbook met alle carb-info die je nodig hebt

:
klik
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat de Stromberg niet zo grillige storingen kan veroorzaken, 't is een relatief simpel ding.
Ontsteking is meer dan bougies en verdelerkap. Bobine, verdeler, contactpuntjes, bougie, bougiekabels en condensator is de hele riedel. Daar zal het in zitten, of iets anders behalve de carburateur.
Ik heb een carb wel eens zowat door midden gezaagd toen het gewoon een te slappe bobine was.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Vervangen geblazen dus. Ik zal eerst de elektrische toer opgaan zoals Marc zegt. Maar dit zal pas voor volgende maand zijn. Budget voor deze maand is al gereserveerd.

En morgen komt de 164 naar huis!!!! Weet dus al wat gedaan.
Zolang ik met de gele niet over de 100 hoef rijd hij prima. Kan ik dus dit weekend toch gewoon de stoomrit meerijden .
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's