Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postma en koppen. Hoofdstuk 2
#21
Laat me raden, een Forrester?

Zou gewoon een 2e 245 er naast kopen; voor de onderdelen
Laatst hier een mooie voor €300, kun je alles op je gemakkie overzetten, in orde maken etc.

2e optie:groene stevig oppoetsen, cleanen van binnen en buiten, gaten dichtmaken, gebreken verbergen en voor veel te veel geld op MP zetten.
Markt voor <85 245 LPG is nu goed, dus er is vast wel iemand die daar ongezien de hoofdprijs voor wil geven.

3e optie:voor veel te weinig aan mij verkopen :-)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#22
Nee geen Forester. Laten we zeggen dat het de voorloper van de Mazda 2 is,...

Optie 3, wanneer ik eraf wil ben je de 1e die ik zal contacten.

Optie 2, Kan, maar is niet heel netjes

Optie 1, meest reële optie.

Maar zou het te doen zijn er een blok uit een 940 in te lepelen? bedrading lijkt mij het moeilijkste. En de verdeler zal een ander plekje moeten krijgen lijkt mij.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#23
Tijd genoeg nu om het ÃÃn en ander uit te vogelen lijkt mij, daar zou ik eerst energie in steken.
Een nieuw topic openen en de antwoorden komen vanzelf Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#24
Jan, ik kan enigszins aanvoelen hoe je momenteel tegen je 245 aankijkt, maar bedenk wel dat je dat met de volgende ook weer tegen kan komen.
Ik ben nog steeds in bezit van de Zwarte Flirt en kijk nog steeds zeer argwanend naar zijn/haar opvolger.
Ok met de nieuwe is niks mis, maar dat dacht ik ook toen ik de vorige kocht. Wink
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#25
Citaat:Maar zou het te doen zijn er een blok uit een 940 in te lepelen?

B6304 fitted in 242, with pics.

En wat dichter bij huis:

Topic: B6304 conversie (3.0 24V met 204PK in een 245)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#26
Rob schreef:B6304 fitted in 242, with pics.

En wat dichter bij huis:

Topic: B6304 conversie (3.0 24V met 204PK in een 245)
kijk dat zijn nog ens handige bouwomschrijvingen..

geluid zit r ook in..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#27
Idd ook een optie om van de 965 en 245 1 auto te maken,... Tongue

Afgelopen week weer wat verder kunnen komen met de beeldvorming hoe eea aan te pakken. Kop eens goed bekeken en opgemerkt dat het goed te doen is om de kanalen open dan wel erbij te boren. Dus dat is geen probleem ;D

Aangezien de cilinders ongeveer 7-8-8-9 bar compressie hadden durf ik het wel aan het huidige blok weer te gaan gebruiken. Reed verder ook altijd goed, genoeg pit (op peut was 160 km/h goed haalbaar).

Een engine swap laat ik eerst dus maar even varen (alhoewel deze nog steeds op de wishlist staat).
Maar even een beste lijstje samenstellen.

- Pakkingset
- Waterpomp
- Thermostaat
- ?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#28
De compressie is niet om over te juichen denk ik. 9-11 bar is wat de motor nodig heeft.

Je kan (mag) behalve evt. de koelwaterkanalen voor de spruitstukverwarming niks bijboren, niet in de kop, het blok of de pakking.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#29
@Marc
Waarom zou ik niet mogen boren in deze kop? Heeft dit te maken met de manier hoe de KVS rond wordt gepompt? Op de Plaatsen waar ik wilde boren zit geen oliekanaal oid achter.

Compressie is gemeten met een erg lekke pakking, geen idee of dit grote invloed heeft op de compressie.

Maar met de wetenschap die jij nu hebt wat zou jij dan adviseren?
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#30
Al die gaten in kop, blok en pakking zitten precies op de plek waar ze horen en zijn precies groot of klein genoeg. Als je er gaten bij gaat boren raakt de hele koeling uit balans.

Ik zou zoeken naar een andere kop (origineler), of een ander blok. De kop die je nu hebt, mag je als schroot zien denk ik. Het onderblok zal nog wel goed zijn, dat compressieverhaal zal wel iets met die koppakking en de kromme kop te maken hebben.
Met een andere kop en pakking zit je zo aan 150 euro. Voor hetzelfde geld pak je ÃÃn van de vele B230F's van Marktplaats en zet die onder je B23A spruitstuk en nog wat over te bouwen onderdelen.

Ik heb een heel motorblok vervangen omdat de kop uitgesteld was (LPG). Dat kostte uiteindelijk anderhalve euro want de 740 die erom heen zat heb ik in onderdelen verkocht.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Postma en z'n 245 [Vraag LPG op B230F] Postma 245 GL 55 28.612 13 November 2011, 20:40
Laatste bericht: Postma 245 GL
  Postma stelt zich voor Postma 245 GL 55 27.656 12 April 2007, 19:44
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: