Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mooi filmpje over je verbrandings ruimte
Yellow240 schreef:Of gewoon als ie goed warm is een stukje schoonbrandracen op benzine Tongue
Dat is de oplossing!
Moet je alleen niet doen als je vrouw naast je zit, die vind dat zielig.
Ook even een flesje cleaner bij elke 2e benzine tankbeurt helpt ook de boel schoon houden.
Dit natuurlijk allen als je dus op gas rijd.
Weet alleen niet wat voor uitwerking langdurig cleaner gebruik op de leidingen en slangen heeft.
Waarschijnlijk niets maar heb er geen ervaring mee.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
Zuurstar schreef:Dat is de oplossing!
Moet je alleen niet doen als je vrouw naast je zit, die vind dat zielig.

zielig...?! het is meteen een "fijn weekend" en ik kan alle handvatten opnieuw vastzetten...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja Wink omdat je dan tenminste niet hoeft te stofzuigen maar kunt sleutelen ;D
Mannen denken tenslotte maar aan 1 ding VOLVO.
Goed tip Jambon! ;D
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
Zuurstar schreef:Ja Wink omdat je dan tenminste niet hoeft te stofzuigen maar kunt sleutelen ;D
Mannen denken tenslotte maar aan 1 ding VOLVO.
Goed tip Jambon! ;D

2 dingen...
Antwoord
Zuurstar schreef:Met name de inlaat kleppen krijgen een koek laag, gas is droog en benzine nat zo spoelt de boel beter schoon.

Vloeijbare benzine is "nat", maar volgens mij is het juist de taak van een carburateur / injectiesysteem om een mengsel te maken van benzinedamp en lucht. Dat lijkt mij even "droog" als een LPG-lucht mengsel. LPG is komt ook vloeijbaar uit de tank, de verdamper zorgt ervoor dat LPG overgaat in de gasfase.
Antwoord
WvR schreef:Vloeijbare benzine is "nat", maar volgens mij is het juist de taak van een carburateur / injectiesysteem om een mengsel te maken van benzinedamp en lucht. Dat lijkt mij even "droog" als een LPG-lucht mengsel. LPG is komt ook vloeijbaar uit de tank, de verdamper zorgt ervoor dat LPG overgaat in de gasfase.
http://www.youtube.com/watch?v=kHJSRpE5ok4
Dit gebeurt ook in je spruitstuk en een paar centimeter van je inlaatklep vandaan!
Dampgas is kouder en minder nat zo dat carterontluchting's oliedampen die dus in je inlaattraject aanwezig zijn zich kunnen afzetten.
Een externe carter ontluchting zou ook helpen dit te voorkomen.
Antwoord
om die reden heb ik ook al jaren de carterventilatie een eigen filtertje gegeven zodat ie alleen maar verse lucht en brandstof krijgt..
Antwoord
Zuurstar schreef:Ikzelf heb niet zo veel ervaring met op LPG rijden maar weet wel dat je motor er bij het inlaat traject veel viezer wordt.
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Gebrokenklepveer.jpg[/img]
Is het zoveelste blok waarmee op lpg gereden is waar ik de kop dus erg vervuild van vind.
Met name de inlaat kleppen krijgen een koek laag, gas is droog en benzine nat zo spoelt de boel beter schoon.
Met name bij dampgas lpg systemen is het erg, g2 en 3 hebben dat weer minder, tenminste dat zijn mijn bevindingen met lpg
Volgens mij is het vies worden van de inlaatkleppen te verklaren doordat deze het meeste olie langs de klep en de geleider trekken omdat er bij de inlaat gezogen wordt. Deze olie verbrand door het warm worden van de klep bij ontbranding en geeft die vieze aanslag. Wellicht wordt het bij benzine motoren minder vies omdat de benzinedammp de olie een beetje oplost en meeneemt de verbrandingskamer in waardoor het effect mider erg lijkt bij een gasmotor maar het feit is volgens mij gewoon versleten klepgeleiders.
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969
Antwoord
mironiko schreef:Volgens mij is het vies worden van de inlaatkleppen te verklaren doordat deze het meeste olie langs de klep en de geleider trekken omdat er bij de inlaat gezogen wordt. Deze olie verbrand door het warm worden van de klep bij ontbranding en geeft die vieze aanslag. Wellicht wordt het bij benzine motoren minder vies omdat de benzinedammp de olie een beetje oplost en meeneemt de verbrandingskamer in waardoor het effect mider erg lijkt bij een gasmotor maar het feit is volgens mij gewoon versleten klepgeleiders.

die vieze aanslag is sludge, dat is een restproduct dat vaak nog in de LPG zit. G3 heeft er minder last van omdat het gas gefilterd wordt.
Antwoord

f3rdy schreef:die vieze aanslag is sludge, dat is een restproduct dat vaak nog in de LPG zit. G3 heeft er minder last van omdat het gas gefilterd wordt.
Heb ik eigenlijk geen verstand van, maar nog nooit van gehoord!
Maar het feit is er wel!
Inlaat traject vervuild.
Maar het kan erger bij de Alvla's hebben ze ook zulke problemen http://www.alfaforum.nl/forum/showthread...-van-Peter
EGR problemen dus.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mooi koperen labeltje aan Carburateur jero 9 4.261 23 February 2011, 19:17
Laatste bericht: Marc1970
  Plaatsen helicoil 4e cilinder - ruimte genoeg? mheij 5 4.169 12 April 2009, 20:19
Laatste bericht: pwassink

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: