Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
http://www.youtube.com/watch?v=cy_yaAOKjA8
Kan je zien waarom het zo belangrijk is dat je kleppen goed moeten afsluiten.
Gelijk even een filmpje er achteraan
http://www.youtube.com/watch?v=cvlnG5KiEv8
Met injector cleaner je verstuivers cleanen en worden je inlaat kleppen ook gelijk gereinigd.
Kleine ingreep kost tussen de 5 en 8 euro en iedereen kan het, flesje kopen en vloeistof in je tank gieten.
Ikzelf merk echt verschil.
Werkt ook bij vieze carburateur motoren.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 11.643
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
goed verhaal...
als toevoeging, ik heb dus nu dure iridium bougies gemonteerd. Met name voor LPG zou het beter moeten zijn. In theorie kan ik me daar wel in vinden omdat de vonk minder "lomp"is, dus beter onder contrôle, en dat is voor LPG beter omdat dat een langer verbrandingtraject heeft. Hoe gecontrolleerbaarder de vonk, des te beter.
En dan heeft het voor benzine ook nut, de contrôle door het hogere octaangetal van vroeger is weg/minder, en dat zou je dan moeten kunnen compenseren door wederom het beter geplaatste "vonktijdstip" waarmee je de ontbranding preciezer kunt inlijden..
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Ikzelf heb niet zo veel ervaring met op LPG rijden maar weet wel dat je motor er bij het inlaat traject veel viezer wordt.
[img width=800 height=600]http://i869.photobucket.com/albums/ab256/zuurstar/Gebrokenklepveer.jpg[/img]
Is het zoveelste blok waarmee op lpg gereden is waar ik de kop dus erg vervuild van vind.
Met name de inlaat kleppen krijgen een koek laag, gas is droog en benzine nat zo spoelt de boel beter schoon.
Met name bij dampgas lpg systemen is het erg, g2 en 3 hebben dat weer minder, tenminste dat zijn mijn bevindingen met lpg
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 11.643
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
wat een bende zeg, en dat benadeeld ook weer de doorstroming...
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Idd een bende!
En de kop was voor de foto al schoon gemaakt, kan je nagaan.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
leuk filmpje: "suck-squize-boom-blow".
Berichten: 27
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2011
Ik maar denken dat LPG een schonere verbranding geeft.
Bijzonder dat juist de inlaat kleppen zo vuil worden.
toch maar geen LPG inbouwen? :-\
Ik lees ook wel eens dat de carburateur bij LPG gebruik defect raakt.
omdat er dan geen smering is.
Volvo 244 '77 B230A<br />Ford Transit MK2 '85 2.5d Camper<br />Triumph trophy 900 '98
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat laatste vooral om dat de carburateur (vlotter en naald) ligt te slijten. Er komt namelijk geen benzine langs de onderdelen terwijl er wel "werk" verricht wordt (vlotter ligt te stuiteren, en de naald te rammelen in de sproeier).
Berichten: 11.643
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Er is mij wel eens aangeraden de zuiger r uit te halen als je toch alleen maar op LPG rijdt. Die zet je in een kistje oid met een flesje olie en een nieuw rubber in de kofferbak, mocht LPG op of stuk zijn, 10 minuten schroeven en je rijdt weer..
voordeel, geen slijtage van naald, en het zuigertje zit ook noge ens niet in de weg, de carburateur fungeert als gasklephuis..
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Of gewoon als ie goed warm is een stukje schoonbrandracen op benzine