Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ratelende Blower verwarmingssysteem
Al bij aanschaf van de auto (244 Turbo '81) zit er een flinke ratel in de blower van het verwarmingssysteem. Wanneer je de auto koud start is het niet om aan te horen, wanneer er eenmaal warme lucht door de blower gaat wordt het minder en houdt ten slotte op.

Erg vervelend, elke ochtend mis ik de eerste tijd dat prachtige motorgeluid ;D

Ik heb begrepen dat het een bekend probleem is maar niet wat een eenvoudige oplossing is, wie kan mij hier meer over vertellen?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord
bij de 1 en 2 serie sneuvelen ze nog wel eens, de mijne jankt heel even, doet ie niet als je accu weer is bijgeladen, sowiezo beter om de blower uit te laten met een koude motor, is ie eerder op temperatuur, wel de kachel open..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Gaan we weer...... Big Grin

"Everything you need to know about how-to-kachelmotor-vervangen, but were afraid to ask"
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Dank voor alle input, zeer bruikbaar.

Ik doe veel zelf en deze klus ziet er eerder tijdrovend dan ingewikkeld uit. Vraag is echter; Wat maakt de herrie? Is de motor uit de lagers gelopen of is er sprake van vervormd plastic. Ergo, moet er een nieuwe motor (nw lagertjes?) of behuizing in?
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord
Dank voor de tip, ik zal Nordicar met een bezoekje gaan vereren en het geheel vervangen.
Antwoord
Ik heb ook dat ratelende geluid. Maar ik heb het idee dat het niet de lagers zijn die je hoort maar het schoepenrad wat ergens tegenaan loopt. Komt iemand dat bekend voor? Of zijn het dan toch de lagers?ook heeft mijn kachel slechts een stand.... De warmste. Dat van mij is overigens een met een airco en knoppen. Sorry voor kapen van topic maar ik vond het wel ontopic vandaar dat ik het toch maar hier vraag.....

Antwoord
Aha en dat dremelen is dat ergens vastgelegd wat en hoe?Dat zou wel heel mooi zijn. Wat is eigenlijk een rheostaat?of is dat een typo van thermostaat? Een draaiknop zit er niet op de temperatuur gaat wel met een schuifje.....

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Blower bovenop dashbord richting voorruit minimaal rene soasel 12 7.864 1 May 2012, 18:31
Laatste bericht: amuobe
  Ratelende ventilator? Vitt 10 6.567 27 September 2009, 23:15
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)