Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vervolg rokende turbo B21ET
#1
IK HEB DE TURBO LATEN REVISEREN BIJ SANTEN TECHNICKS EN WAT DENKEN JULLIE?

Na revisie dacht geen rokende turbo meer!!!
echter na enkele km weer af en toe rook!!!

Volvo 245 B21ET KM BLOK NA REVISIE 45000 KM
Probleem rook bij gasloslaten of rijden met 2000 RPM constant dan rook blauw!!

gedaan; klepsteel rubbers check( geen vuile bougie,s)
olie veranderd naar 15W40
carter ventilatie schoon!! HEB GEEN HOGE CARTER DRUK!
turbo laten reviseren..
lang gereden om alle oude olie weg te laten branden!!

NOGMAALS ALLEEN ROOK OP LPG WAAR DE AUTO ZEER MOOI OP LOOPT!
OP BENZINE SNELLER EN GEEN ROOK! WEL DUURDER!

iemand nog ideen???
graag.

Antwoord
#2
Weet je zeker dat het verbrande olie is? Wel erg vreemd dat ie op lpg rookt en op benzine niet. De LPG installatie is gewoon een simpele met een gasmengstuk?

Hoe heb je de klepsteelrubbers gecheckt? Ik wist niet dat dat kon namelijk. Ik vermoed dat het bij mij deze zijn, maar dan rookt ie alleen als ik eerst volgas rij, dan gas los en vervolgens pietsje gas: blauwe walm.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#3
Misschien toch een gescheurde kop naar het oliedeel.
Hoe zien de bougies eruit?
Allemaal dezelfde kleur of ÃÃn afwijkende?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#4
Da's inderdaad erg vreemd. De auto zou juist op benzine meer blauwe rook geven als de motor niet best meer was.
Antwoord
#5
klepsteelrubber checken lukt mij alleen als de kop eraf is....

compressie testen?
Antwoord
#6
Dacht dat bougie,s op kleur en rest controleren aangaf of die olie lekt,omdat de verbrande olie dan resten achter laat op de bougie,s???

Rook is blauw,alleen bij rustig in de toeren ongeveer als de motor zo mooi begint te blazen..
Ongeveer 2000A2500 RPM;
volgas geen problemen..
compressie moet ook goed zijn gezien blok gereviceerd is..

inderdaad met gasmengstuk op lpg.
Antwoord
#7
Als de oude turbo is gereviseerd kan er wel een scheur over het hoofd gezien zijn.
Wat dan geen logische verklaring is dat ie 't alleen op LPG heeft...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.824 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.795 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.313 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.500 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.312 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.147 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.100 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.873 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.852 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.683 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)