Topics: 10
Op mijn volvo 144 met B18 motor zou ik een weber carburator willen monteren van een ford sierra 2 liter.
Het inlaatspruitstuk heb ik kunnen kopen in Zweden waar de weber op gemonteerd kan worden.
Heeft er iemand ervaring met een weber carburator type 32-36 op een b18 of een b20 motor?
Topics: 289
ik heb hem gehad op de auto, destijds nieuwe motor, nieuwe Weberset. Werkt op zich goed, alleen het verbruik viel me tegen, en dat was 20 jr geleden.
Ik heb een B20B met wat verbeteringen en Simons uitlaat met 4-1, ging "als de brandweer" met de 2e trap. Je schijnt ze ook goed icm LPG te kunnen laten werken. Zorg wel voor de juiste sproeier bezetting..
De Carburateur werkt wel een beetje als "aan/uit" schakelaar. Er zat een K&N filter op, je moet wel voorbereiding treffen voor koud weer, dan "bevriest" de boel onherroepenlijk..! Heeft je spruitstuk ook voorverwarming..?
Topics: 163
BEdankt voor de foto'tjes Jambon!
Ik heb ook nog zo'n tweetraps weber liggen die we waarschijnlijk gaan proberen. Ik had van jou ook vernomen dat het gas moeilijk te doseren is. Dit had ik op andere fora ook gelezen. Doormiddel van een half maantje, bediend door de gaskabel, zou dit te verhelpen zijn.
Bij ons komt hij ter vervanging van de dubbele SU HIF6 op de B20B. Ben benieuwd wat het doet; meer vermogen dan de SU's? Meer verbruik? Rijden op de 1e trap zou juist economischer moeten zijn.
Ik zie bij jambon op het plaatje dat de carterventilatie ook wat veranderd is (olievuldop), was dat noodzakelijk vanwege de carb, of gewoon een andere een upgrade?
Nou, dat doseren valt wel mee, omdat ik toen nog wilde haren had (alhoewel als ik nu in de spiegel kijk, tsjsus..) anywho, ik heb um bediend met aangepaste stangen die erbij zaten. Zo sirect mogelijk om maar zoveel mogelijk reactie te hebben, kwestie van wennen. Tis de 2e trap die de boosdoener is..
In de stad op R98 1 op 6, snelweg 1 op 8,5 max.. (bij 140 op de teller in 4)
olievuldop is van m'n 544, die had dat nog niet, het K&N filter heeft sowieso geen aansluiting daarvoor, Ãn ik wil verse lucht inademen, geen vette, de auto ook niet. Carter vent was een filtertje ipv slang. Nu hangt de slang overigens ook maar "ergens"...