Berichten: 12
Topics: 6
Lid sinds: Apr 2010
Als ik in m'n Volvo 850 2.5i estate uit 1996 optrek en relatief 'zuinig' optrek met laag toerental dan hoor ik zowel in de eerste als tweede versnelling een schurend geluid. Het is met name vervelend in een file. Geef ik meer gas, ruim boven de 3000 toeren, dan is dat geluid nagenoeg verdwenen. In de derde, vierde en vijfde versnelling hoor ik niets. Nu probeer ik wat zuinig te gaan rijden en niet al te fanatiek op te trekken, zeker met de huidige brandstofprijzen. Misschien verbeeld ik het mij, maar als ik optrek en gelijk een bocht moet nemen, dan lijkt het schurende geluid erger, dan bij een stuk rechtuit rijden. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Berichten: 41
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2010
Alle 850/v70 classic bakken zagen wat in de file. Zeker met raam open is dit,door weerkaatsing tegen de vangrail goed hoorbaar. Wel gebeurt het soms dat het doorvoorrubber om de stuuras (plastic ring) wegzakt, of niet goed gemonteerd is na het losnemen van het subframe. (Mn. na een koppelingwissel) Hierdoor lijkt de bak nog veel harder te ratelen. Nogmaals,ze doen het allemaal in meer/mindere mate.
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: May 2008
(12 May 2010, 21:57)Kense schreef: Als ik in m'n Volvo 850 2.5i estate uit 1996 optrek en relatief 'zuinig' optrek met laag toerental dan hoor ik zowel in de eerste als tweede versnelling een schurend geluid. Het is met name vervelend in een file. Geef ik meer gas, ruim boven de 3000 toeren, dan is dat geluid nagenoeg verdwenen. In de derde, vierde en vijfde versnelling hoor ik niets. Nu probeer ik wat zuinig te gaan rijden en niet al te fanatiek op te trekken, zeker met de huidige brandstofprijzen. Misschien verbeeld ik het mij, maar als ik optrek en gelijk een bocht moet nemen, dan lijkt het schurende geluid erger, dan bij een stuk rechtuit rijden. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
opgraving van de eeuw, maar ik had deze klachten als gevolg van een gescheurde bovenste reactierubber bovenop de motor van mijn classic: de verbindingsstang van het schutbord naar bovenop de motor "rammelde" tegen de bus bovenop de cilinderkop. en in bochten, als de motor ook nog zijdelings kantelde, werd het ook eerder/erger waarneembaar.