Berichten: 18
Topics: 2
Lid sinds: May 2009
ben aan het twijfelen om een volvo 940 740 met V6 motor te kopen, de huidige eigenaar heeft echter de batterij eens verkeerd aangesloten en nu start hij niet meer...
iemand een idee wat er allemaal beschadigd kan zijn?
Berichten: 18
Topics: 2
Lid sinds: May 2009
op de achterklep stond 940 maar dat was hij volgens de eigenaar niet, wat voor motor is dat die V motor, een eigen volvo motor ?
het kontact zal niet opgestaan hebben, toen hij de batterij (verkeerd) aankoppelde begon het al onmiddelijk te roken....
heb nog niet getest of de starter nog rondgaat.
grtz ziggy
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
De B280E motoren zijn volgens mij een ontwikkeling van Volvo en Peugeot.
Volgens mij werden deze motoren(B280E) alleen maar in de Volvo 760 gebruikt.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
ZwerverRoodbaard schreef:De B280E motoren zijn volgens mij een ontwikkeling van Volvo en Peugeot.
Volgens mij werden deze motoren(B280E) alleen maar in de Volvo 760 gebruikt.
Ik heb vroeger een 264 gehad, daar zat hij ook in. Niet direct een toonbeeld van zuinigheid.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
[/quote]Ik heb vroeger een 264 gehad, daar zat hij ook in. Niet direct een toonbeeld van zuinigheid.
[/quote]
De mensen die vroeger zo'n auto nieuw konden betalen keken niet op een liter benzine meer of minder
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Ik heb vroeger een 264 gehad, daar zat hij ook in. Niet direct een toonbeeld van zuinigheid.
[/quote]
De mensen die vroeger zo'n auto nieuw konden betalen keken niet op een liter benzine meer of minder

[/quote]Ik heb hem indertijd gekocht toen hij 7 jaar oud was. Voor bijna niets want toen al werd de 264 reeds als zuipmonster bekeken.
Voor de rest was het wel een echte droomwagen met toen reeds opties die nu nog bij vele auto's niet standaard zijn.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
wat begon er te roken?
ik kan me voorstellen dat als het contact uitstond de schade nog beperkt gebleven kan zijn.
helaas zit de dynamo/spanningsregelaar rechtstreeks op de pluspool en is er kans dat deze verbrand is.
met een beetje mazzel schroef je de spanningsregelaar er af terwijl de dynamo gewoon op de auto kan blijven zitten.
ga naar de plaatselijke auto-elektraspecialist die starters en dynamo's reviseert en haal zo'n regelaar die je er dan weer opschroeft.
bij het er op schroeven even goed opletten dat de borstels correct op de collector komen en het veercontact goed op de spanningsreg. komt te liggen.
verder kan ik mij zo snel geen schade bedenken....
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Dacht ook aan de diodebrug van de spanningregelaar.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 18
Topics: 2
Lid sinds: May 2009
ga hem ÃÂÃÂn van de dagen eens nader bekijken, alvast bedankt voor de goede raad !