Topics: 1
Ik heb een Langedijker tuindersvlet, met een Volvo Penta MD5B. Nu heb ik verzuimd het oliepeil van de keerkoppeling te controleren (Motorolie controleerde ik wel..) en heeft de keerkoppeling de geest gegeven. Hij kan wel in zijn vooruit, en in zijn vrij, maar de achteruit doet het niet meer. Hij maakt geen rare geluiden, en in het begin deed de achteruit het soms nog wel. Nu helemaal niet meer. Heeft iemand dit meer meegemaakt, en zijn er mensen die mij kunnen helpen , of een adres weten waar ik terecht kan.
alvast mijn dank
Topics: 163
Heb je de kabel van de keerkoppeling of andere onderdelen van de bediening ervan nagelopen.
offtopic:
Met een geheel andere boot, motor en keerkoppeling hebben wij namelijk 2x een nare ervaring gehad met de keerkoppeling: net voor de sluis wilde de motor niet in uit z'n vooruit...
Met een snelle duik in het motorruim kon handmatig de koppeling in z'n achteruitgekleund worden, waardoor alleen de brug geraakt werd en niet de sluisdeur.
(1x hefboom gebroken, 1x kabel gebroken)
Vandaar de tip dat eerst te checken, voordat de keerkoppeling zelf te verdenken. Die zullen niet heel snel stuk gaan.
Topics: 82
Alhoewel een 7 pk ÃÂÃÂncilinder dieselmotor op mij heel exotisch overkomt denk ik dat de meeste scheepswerven in Langedijk hem met hun ogen dicht herkennen. Daar zou ik eens langsvaren.
Wel een leuk geluidje, ik heb wel eens met een Nibbi ÃÂÃÂncilinder diesel spitfrees gestoeid. Kan ik iedereen aanraden die eens wil voelen wat koppel nou eigenlijk is en aan kan richten in de menselijke onderrug.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969