Berichten: 868
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Voor een redelijke prijs zouden er echt wel mensen zijn die het wilden afbouwen, maar je haalde in je advertentie zorgvuldig alle interesse eruit.
Niet kwalijk bedoeld hoor, maar je schreef in je advertentie iets in de trend van: "polaris velgen zijn net nieuw gecoat en alleen te koop voor een absurd hoog bedrag". Ik snap heel goed dat je de polaris velgen niet wilde verkopen, maar voor de rest is er niets aan die auto die de vraagprijs van 3500,- rechtvaardigde. (ook niet inclusief polarisvelgen).
Om nog maar te zwijgen over het feit dat je de leuke delen, zoals de sper etc, er niet bij verkocht maar via aparte advertenties.
Ik wil je totaal niet ontmoedigen en ik hoop dat je de hobby er snel weer in terug vind! Maar het is niet geheel onverwachts dat er weinig interesse was.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 130
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2013
Waarom zou dat blok na 4 jaar niet meer lopen?
Berichten: 283
Topics: 34
Lid sinds: Apr 2009
20 April 2017, 20:23
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 April 2017, 21:17 door 244Drift.)
Sterker nog, in onderdelen had ik hem al verkocht voor mijn richtprijs
En alleen de sper is seperaat verkocht, de rest zat er allemaal bij, maar stond ook nog apart te koop ( wellicht te verwarrend geweest )
Het is alleen dat ik het niet over mijn hart verkreeg hem te demonteren, en nu besloten heb hem toch maar af te gaan bouwen zoals ie verdiend.
@ Nikondoo
De motor is 4 jaar geleden samengesteld uit verschillende motoren, en heeft dus nooit gelopen.
Berichten: 328
Topics: 39
Lid sinds: May 2015
20 April 2017, 20:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 April 2017, 21:01 door Mark244.)
Dat laatste hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. In mijn auto zit sinds kort een motorblok dat waarschijnlijk zo'n 10-15 jaar in weer en wind heeft gelegen. Is nog wel uit elkaar geweest, maar dat was eigenlijk alleen nodig om het schoon te kunnen maken. De slijtagedelen (zuigers, zuigerveren, lagerschalen etc.) waren nog goed. Nu ben ik een prima motor en een ervaring rijker.
Moraal van het verhaal: Als de motor met goede onderdelen op de juiste wijze in elkaar is gezet, er olie in de motor zit, er geen vuil in de motor heeft kunnen komen, bij voorkeur droog binnen gestaan heeft en de motor `los` is, verwacht ik geen problemen. Voordat je hem start eerst de motor rond tornen om oliedruk op te bouwen. En controleer/vervang de distributieriem. Dat zijn wel zo'n beetje de belangrijkste stappen.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Berichten: 868
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
(20 April 2017, 20:23)244Drift schreef: Sterker nog, in onderdelen had ik hem al verkocht voor mijn richtprijs
En alleen de sper is seperaat verkocht, de rest zat er allemaal bij, maar stond ook nog apart te koop ( wellicht te verwarrend geweest )
Het is alleen dat ik het niet over mijn hart verkreeg hem te demonteren, en nu besloten heb hem toch maar af te gaan bouwen zoals ie verdiend.
@ Nikondoo
De motor is 4 jaar geleden samengesteld uit verschillende motoren, en heeft dus nooit gelopen.
Aha, dat verklaard het. Aangezien ik de stoelen etc in een aparte advertentie zag staan.
Emotionele waarde overwint vaak de waarde in geld.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
Het zou niet het eerste bouwpakket zijn die we weer aan de praat helpen, je bent altijd welkom