Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brandstoflek
bedankt voor de link mark, al heel wat interessante topics gelezen op dat forum Wink

Nu gaat het stilletjes van kwaad naar erger met de 240.. De nieuwe bougiekabels, origineel van volvo, bleken te groot voor op de bougies te passen ???
Dat had ik nog nooit meegemaakt, maar een vriend wist me te vertellen dat er bij een setje bougies meestal ook kopjes zitten die erop gedraaid kunnen worden zodat de bougiekop groter is en waarschijnlijk zo wel op de volvo kabels past. Dus nu maar op zoek achter die kopjes... :-[

Ondertussen kan de 240 hare stationair niet meer vasthouden sinds de carb gereinigd is. :-[ Ze blijft enkel draaien met de choke gedeeltelijk op.
Tijdens het rijden met choke lijkt alles perfect te werken, maar als de choke dan wordt afgezet gaat ze hikken en bokken en in stationair valt ze stil..
Is dat dan omdat ze te weinig brandstof krijgt?
Verzuipen tijdens het starten, te arm tijdens het rijden.. ze geeft me wel een uitdaging, ja :Smile

Antwoord
Soms zit dat bovenste schroefje los en kan je hem er af draaien. Soms is het ook 1 geheel met de bougie.
Ze worden er eigenlijk wel altijd bij geleverd en anders kan elke garage je zo een paar geven van een paar oude bougies af.

[Afbeelding: ngk.jpg]

Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Ik heb ook de Volvo kabels en Volvo bougies en ik heb het idee dat er een iets dikker schoefje opzit, wat van boven dicht i.t.t. alle andere bougieschroefjes die ik ken.

Nou tot zo ver mijn idee: een gewone kaars naast de Volvo kaars gehouden en de aansluitingen zijn even dik.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
bon,

nieuwe bougiekabels, compressie gemeten en ontsteking opnieuw afgesteld.. De motor loopt regelmatiger, maar het schokken is nog altijd niet opgelost. Sad

Waarschijnlijk gaat het toch in die verschrikkelijk ingewikkelde solex zitten. Nu, omdat de wagen vaak nog nadieselt, heb ik de fuel cut-off valve eens uit de carb gedraaid en wat blijkt: die is foetsie, afdekplaatje afgeknipt lijkt me. Als ik hem schakel, lijkt hij ook niet te werken.
De vorige eigenaar kon misschien niet meer starten door gesloten klep en als quick-fix is deze dan maar eruit gehaald? :-\

Nu steekt er wel nog een afgeknipt stompje in die ruimte, misschien dat dat een beetje stoort in de fuel doorstroom? Ik ga hem vervangen and keep my fingers crossed.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)