25 February 2009, 15:38
Hallo volvisten,
Ik zit waarschijnlijk met een klein brandstoflek bij mijn 240 dl. Het gaat om een 87'er met een B200K.
Als de wagen een tijd heeft stilgestaan, bv een week, is het vrij moeilijk om hem gestart te krijgen. De motor slaat dan sputterend aan na een keer of 10 proberen starten..
Als er dagelijks mee gereden wordt start hij elke ochtend prima zonder tegenpruttelen.
Ik vermoed dus dat er een klein brandstoflek is, waardoor de benzine langzaam terug loopt tot in de tank, en de pomp veel moeite moet doen om hem dan terug naar voor te halen.
Vermits dit mijn eerste stappen zijn met een benzine motor (ik ben altijd een verwoed dieselfanaat geweest) moet ik nog veel leren 8)
Waar de brandstofleiding toekomt in het motorcompartiment, kan ik denk ik de benzinepomp (een membraanpompje?) ontwaren, maar een ander rechtopstaand cylindervormig torentje met een retourleiding, zorgt voor enige verwarring.
Is dit een drukregelaar of zo??
De hele omgeving blok, benzinefiltertje, leidingen daar zijn allen vettig, dus dat wordt eerst proper maken om juist te zien waar het lek zich bevindt. Op het eerste zicht leken alle aansluitingen vast te zijn en de leidingen nog ok. Ik gok dat het van dat cylindertje komt.
Het zou leuk zijn mocht ik zo het starteuvel kunnen oplossen, maar bovenal vind ik benzinelekken gewoon gevaarlijk. Bij dieselmotoren mag je iets minder hard panikeren.
Ik zit waarschijnlijk met een klein brandstoflek bij mijn 240 dl. Het gaat om een 87'er met een B200K.
Als de wagen een tijd heeft stilgestaan, bv een week, is het vrij moeilijk om hem gestart te krijgen. De motor slaat dan sputterend aan na een keer of 10 proberen starten..
Als er dagelijks mee gereden wordt start hij elke ochtend prima zonder tegenpruttelen.
Ik vermoed dus dat er een klein brandstoflek is, waardoor de benzine langzaam terug loopt tot in de tank, en de pomp veel moeite moet doen om hem dan terug naar voor te halen.
Vermits dit mijn eerste stappen zijn met een benzine motor (ik ben altijd een verwoed dieselfanaat geweest) moet ik nog veel leren 8)
Waar de brandstofleiding toekomt in het motorcompartiment, kan ik denk ik de benzinepomp (een membraanpompje?) ontwaren, maar een ander rechtopstaand cylindervormig torentje met een retourleiding, zorgt voor enige verwarring.
Is dit een drukregelaar of zo??
De hele omgeving blok, benzinefiltertje, leidingen daar zijn allen vettig, dus dat wordt eerst proper maken om juist te zien waar het lek zich bevindt. Op het eerste zicht leken alle aansluitingen vast te zijn en de leidingen nog ok. Ik gok dat het van dat cylindertje komt.
Het zou leuk zijn mocht ik zo het starteuvel kunnen oplossen, maar bovenal vind ik benzinelekken gewoon gevaarlijk. Bij dieselmotoren mag je iets minder hard panikeren.
