Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wéér na een paar ritjes (nieuwe!) LPG verdamper kapot?...
Hoi mede-2-serie-gekken...

Ik heb twee weken geleden een nieuwe gasinstallatie in mijn 245 (B21A, supersimpel brandstofsysteem dus) laten inbouwen. Leek prima te werken, tot na een paar dagen later bij wegrijden bij starten de auto behoorlijk inhield. Boven een bepaald toerental kwam hij niet meer. Op benzine geen probleem.

Spontaan werkte hij weer een keer toen ik tijdens rijden toch nog 'ns op gas overschakelde. Maar de volgende dag bij opnieuw starten helaas... weer zelfde probleem. En dan nog in totaal nog geen 150 km hebben gereden met de nieuwe installatie!

Gisteren ben ik weer naar Autogas Holland geweest. Onderweg probeerde ik nog eens of de installatie spontaan weer werkte. En ja hoor! Een paar keer terug geschakeld naar benzine en omgekeerd en dit alles leek weer probleemloos te werken. Nog een keer proberen en toen was het echt voorbij. Het ging nu niet meer om inhouden maar de auto sloeg op gas snel af ne even te hebben gelopen. In elk geval was er nu iets mis...

Bij Autogas Holland besloot men na een tijdje meten aan het elektrisch circuit en uitlaatgassen uiteindelijk de verdamper (Landi Hartog) te vervangen. De verdamper reageerde namelijk in het geheel niet meer op de stelschroeven. Probleem leek te zijn verholpen dus ik weer blij naar huis. Wel vreemd dat de verdamper na zo'n korte het begaf maar dat kan gebeuren denkj je dan.

Vanmorgen was het alleen weer een tegenvaller. Soms loopt de motor even op gas maar slaat snel weer af. Opnieuw een kapotte verdamper?

Wie herkent er iets in dit probleem. Elektrische aansluiting lijkt geen probleem te geven. De nieuwe verdamper lijkt ook niet te reageren op het bijstellen van de stelschroeven. Er staat ook geen ijs op de verdamper. Ik dacht zelf eerst nog dat het wellicht met onvoldoende verwarming door koelwater te maken had maar dat lijkt me sterk.

Ik hoor het graag als iemand dit herkent op wellicht een verlossende tip heeft!

In elk geval zal ik waarschijnlijk weer terug moeten. Maar ik wil voorkomen dat ik weer een verdamper sloop na een ritje naar huis om er wÃÂÃÂr achter te komen dat er meer aan de hand is.

Prima service bij Autogas Holland trouwens! Daar ligt het niet aan!

Alvast dank!, Marco
Antwoord
mheij schreef:Bij Autogas Holland besloot men na een tijdje meten aan het elektrisch circuit en uitlaatgassen uiteindelijk de verdamper (Landi Hartog) te vervangen. De verdamper reageerde namelijk in het geheel niet meer op de stelschroeven. Probleem leek te zijn verholpen dus ik weer blij naar huis. Wel vreemd dat de verdamper na zo'n korte het begaf maar dat kan gebeuren denkj je dan.

Wie herkent er iets in dit probleem. Elektrische aansluiting lijkt geen probleem te geven. De nieuwe verdamper lijkt ook niet te reageren op het bijstellen van de stelschroeven. Er staat ook geen ijs op de verdamper. Ik dacht zelf eerst nog dat het wellicht met onvoldoende verwarming door koelwater te maken had maar dat lijkt me sterk.

Als de auto onderweg begint te stotteren en stilvalt, doet ie het dan na een half uurtje weer wel eventjes?
In dat geval denk ik aan een slecht ontlucht koelsysteem.
Het hoeft niet per se zo te zijn dat de klok dan aan de buitenzijde bevriest.

Maar je zegt tevens dat de verdamper niet reageert op de stelschroeven ! Dan zou ik denken dat de verdamper niet goed is. Maar ja, je hebt hem al een keer laten vervangen :-\.....
Antwoord
Hi Jos245,

Dank voor je antwoord. Het was niet de verdamper en ook niet een slecht ontlucht koelsysteem...

De massa aansluiting bij de tank maakte geen goed contact. Het lijkt erop dat er nog een andere massa is waarop in elk geval de ledjes van de tankinhoud dit bij de gas/benzine schakelaar zijn gemonteerd wel kunnen werken. Maar het was voldoende om de electromagneet van de klep direct bij de tank goed te bekrachtigen of bekrachtigd te houden...

Was een lastige fout maar met wat meten met een multimeter kom je er maar mooi weer achter!

Al met al rijdt 'ie weer heerlijk!

Groet,
Marco
Antwoord
En zo denk je aan massa's oorzaken en het ligt gewoon weer aan massa ??? Tongue
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.404 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Nieuwe Lid; 240 Koppakking lek? Woutair 9 4.428 15 April 2022, 13:30
Laatste bericht: skidje
  Lpg verdamper. Jambon 1 1.654 20 September 2021, 09:07
Laatste bericht: Marc1970
  Frankenstein heeft een nieuwe waterpomp nodig graddus 24 14.509 13 July 2019, 20:18
Laatste bericht: graddus
  Ervaringen met nieuwe AAV? Madman 10 11.654 23 September 2017, 18:54
Laatste bericht: Madman
  +t en lpg met verdamper Stevves 2 3.049 6 December 2015, 14:55
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wie herkent deze verdamper? ZOAB 16 14.511 24 February 2015, 00:45
Laatste bericht: Jerry
  Beste, betrouwbaarste, makkelijkste LPG verdamper? Dopski 1 3.498 4 March 2014, 20:52
Laatste bericht: Marc1970
  Verdamper revisie Rob 3 3.058 14 October 2013, 16:15
Laatste bericht: Jambon
  Nieuwe in-tank brandstofpomp Schipper 3 2.954 23 September 2013, 11:46
Laatste bericht: Schipper

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: