Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe zit dat met een brandstofpomprelais met 2 spoelen?
Hallo mensen,
Een nieuw onderwerp, maar eigenlijk het gevolg van vorige oproep over de niet werkende brandstofpompen.
Ik weet nu dat er ergens sluiting zit en dat ik waarschijnlijk gewoon kast heb van de wet van Murphy: Snap ik eindelijk in mijn leven de wet van Ohm, begeeft ook mijn multimeter het. Lalala.. Tongue
Nu serieus: Ik heb een sleutelboek van Olving. Daarin staan de elekktrische schema's van de modellen '89, '90 en '91. Op alle drie de schema's staat een brandstofpomprelais met 1 spoel afgebeeld. Heb ik niet. De mijn heeft een wit huis en er zitten 2 spoelen in. En ook getetst en hij werkt. Wie en wie weet het juiste schema te vinden. Ik heb begrepen dat bij het aanzetten van het contact 1 spoel schakelt ( 1e klik) en tijdens de het starten de 2e inkomt ( 2e klik). Op het schema zie ik dat er een dempdrukregelaar en een hulpluchtregelaar is opgenomen. wie :
- weet waar deze regelaars in de auto te vinden zijn?
- kan mij uitleggen hoe het werkt
- weet waar een schema te vinden is waar de brandstofpomp met 2 spoelen erop te vinden is?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Antwoord
In mijn Haynes is het grote schema voor de B230E, die is veel geleverd in de UK. Rechtsonderin staat een hoekje met daarin de B230F fuel injection poeha, met een dubbel relais. Had ik nog niet ontdekt, weer iets geleerd.

Dempdrukregelaar en die andere zijn ook van de B230E schat ik. B230F heeft een brandstofdrukregelaar voorop de injectierail, en een stationairregelklep onder het inlaatspruitstuk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Yep, helemaal gesnopen. Dus toch maar een Haines aanschaffen.
Verder antwoord staat in vorige topic.
Bedankt voor de hulp en tot schrijfs.
Groet, Ferry.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  brandstofpomprelais stuk volvoman0_0 1 2.054 25 March 2007, 22:37
Laatste bericht: volvoman0_0

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)