Topics: 1
Hallo,
mijn V70 is voorzien van nivomats. de achterzijde staat m.i. wel 5 cm te hoog. Via de dealer en Volvo Nederland kom ik niet verder...
Weet iemand een manier om de achterzijde te verlagen zonder de veren en/of de nivomats te vervangen?
Topics: 32
Nivomats van Sachs zijn zo ontworpen dat de auto altijd weer dezelfde hoogte inneemt. Ongeacht de belading. Daar zijn die dingen juist voor ontworpen.
Verlagen met Ninvomats eronder zal je dus waarschijnlijk niet gaan lukken.
Of je moet de bevestigingspunten van de dempers al gaan verplaatsen maar dat zal je ook niet willen denk ik.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 176
Ook welkom hier.
Btw, V70 vragen kunnen hier over het algemeen wel worden beantwoord, alleen zit op het
volvo-forum veel meer specifieke V70 kennis.
Check o.a. volgende topics eens.
Verlaging V70 met niveauregeling
Verlagings-veren op een V70 D5 met Nivomat?
verlagen/afstellen i.c.m. niveauregeling
Verlagen V70MY2001
850-forum
Topic: Idee voor Nivomat verlagen
Alsje er graag vanaf wilt heb ik wel interesse; mijn V70-nivomats zijn een beetje stuk (komt niet meer omhoog) nadat ik 10 kuub stenen in de kofferbak heb gehad >
240estate schreef:Nivomats van Sachs zijn zo ontworpen dat de auto altijd weer dezelfde hoogte inneemt. Ongeacht de belading. Daar zijn die dingen juist voor ontworpen.
Verlagen met Ninvomats eronder zal je dus waarschijnlijk niet gaan lukken.
Of je moet de bevestigingspunten van de dempers al gaan verplaatsen maar dat zal je ook niet willen denk ik.
Het verlagen van de bevestigingspunten lijkt me toch wel een optie.
Rob schreef:Ook welkom hier.
Btw, V70 vragen kunnen hier over het algemeen wel worden beantwoord, alleen zit op het volvo-forum veel meer specifieke V70 kennis.
Check o.a. volgende topics eens.
Verlaging V70 met niveauregeling
Verlagings-veren op een V70 D5 met Nivomat?
verlagen/afstellen i.c.m. niveauregeling
Verlagen V70MY2001
850-forum
Topic: Idee voor Nivomat verlagen
Alsje er graag vanaf wilt heb ik wel interesse; mijn V70-nivomats zijn een beetje stuk (komt niet meer omhoog) nadat ik 10 kuub stenen in de kofferbak heb gehad >
bedankt voor je tip!
'k Zal direkt een kijkje nemen op het volvoforum.
Helaas ben ik niet van plan de nivomats te verwijderen want ze bevallen verder prima.
't Gaat me puur om het estetische..