14 October 2007, 18:31
Heren,
T was mooi weer vandaag, en er gloort een keuring ergens op termijn, dus ik denk eens de remmerij en
ophanging nalopen van de honderdvierenzestig, was ook al weer even geleden dat ik die losgehad had.
Nadat ik dus 3 wielen gedaan had, boel rondom weer schoon en gangbaar had gemaakt, likje Cg eraan
enzo toen wilde ik verder met nummer 4 maar ohjee t schroefje zat wel erg vast van de wieldop..
Na een keer oempf van de baas draaide de boel wel rond maar loskomen doet tie niet meer ..
Ik vermoed dat t moertje is losgeknapt van de naafdop en dus doordraait nu.
De constructie is die van een dop door het naafgat waar een +-m8 moertje inzit, van buitenaf schroef je
de wieldop dus met een centrale schroef daarop vast. T dopje is nog erg gaaf, wil ik eigenlijk heelhouden.
Maar hoe nu verder, uitboren zal niet gaan, ding draait los mee , echt op spanning zetten kost me m'n dopje
van achter kom je er niet bij, en t wiel eraf is nu ook onmogelijk.
Misschien is met de dremel de schroefkop wegslijpen de beste oplossing. ???
OF is dit iets waar iemand al eens een "patent" oplossing voor heeft bedacht en die dat met mij wil delen ;D
T was mooi weer vandaag, en er gloort een keuring ergens op termijn, dus ik denk eens de remmerij en
ophanging nalopen van de honderdvierenzestig, was ook al weer even geleden dat ik die losgehad had.
Nadat ik dus 3 wielen gedaan had, boel rondom weer schoon en gangbaar had gemaakt, likje Cg eraan
enzo toen wilde ik verder met nummer 4 maar ohjee t schroefje zat wel erg vast van de wieldop..
Na een keer oempf van de baas draaide de boel wel rond maar loskomen doet tie niet meer ..
Ik vermoed dat t moertje is losgeknapt van de naafdop en dus doordraait nu.
De constructie is die van een dop door het naafgat waar een +-m8 moertje inzit, van buitenaf schroef je
de wieldop dus met een centrale schroef daarop vast. T dopje is nog erg gaaf, wil ik eigenlijk heelhouden.
Maar hoe nu verder, uitboren zal niet gaan, ding draait los mee , echt op spanning zetten kost me m'n dopje
van achter kom je er niet bij, en t wiel eraf is nu ook onmogelijk.
Misschien is met de dremel de schroefkop wegslijpen de beste oplossing. ???
OF is dit iets waar iemand al eens een "patent" oplossing voor heeft bedacht en die dat met mij wil delen ;D
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K