Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dakraam 240 blokkeert
Sinds vandaag blokkeert mijn dakraam....in de halve regen deed ik mijn dakraam open en op de helft stopte hij....vervolgens ging het harder regenen en wilde ik hem dichtdoen, maar dat lukte niet.

het kan dus in het elektrisch circuit liggen, maar ook in het motortje...zelf heb ik geen flauw idee...heb de 240 net gekocht van me broer, frequent bezoeker van volvolvo zag ik al...
maar het knopje geeft geen signaal meer....

iemand een idee...het begint te stormen in rotterdam en de magic tape en vuilniszakken houden het niet lang meer (=

tom

Antwoord
Zekering heb je uiteraard al gecontroleerd.....

Als het motortje zwaar draait kan het ook gewoon droog staan. Ik weet niet of je een origineel dakkie hebt, of dat er een beveiliging in zit bij te hoge stroom, maar smeren kan nooi kwaad dus.

Ook zou het kunnen zijn dat het schakelaartje ingebrandde contacten heeft. Helaas weet je dat pas zeker als je het schakelaartje openmaakt.

Tenslotte zou je motortje doorgebrand kunnen zijn, maar daar gaan we voorlopig nog even niet van uit Wink

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
uiteraard had ik de zekeringen nog niet gechecked....
bij deze dus wel en zeer waarschijnlijk niet de zekering...althans heb niets kunnen ontdekken, maargoed, dat wil ook nog niet zoveel zeggen :o

de motor liep niet zwaar...hij loopt gewoon niet, dus het schakelaarje moet het dan zijn...is dat moeilijk om daarachter te komen? en/of om het plafond te demonteren? lijkt me niet een makkelijke opgaaf en zeker niet om het ook weer netjes te bevestigen zoals het was

wat betekend trouwens het volgende, voor mij is dit abracadabra:
thuur: "Als het motortje zwaar draait kan het ook gewoon droog staan. Ik weet niet of je een origineel dakkie hebt, of dat er een beveiliging in zit bij te hoge stroom, maar smeren kan nooi kwaad dus."
Antwoord
is er trouwens een mogelijkheid om het dakraam dicht te krijgen?
met brute doch geleide kracht is het me niet gelukt...is er een override ofzo?
Antwoord
Zit er nog een losse zekering in de motorruimte ergens in de buurt van de accu?
Herkbenbaar aan een rode draad die apart van de pluspool loopt.

Waar zit de schakelaar? Wellicht kun je deze eenvoudig eruit wippen.

Wat ik bedoelde met 'zwaar lopen' => het mechanisme smeren.
Als de motor te zwaar loopt, dan trekt hij te veel stroom. Vaak zit er een beveiliging waardoor bij te hoge stroom de spanning wordt onderbroken.

Volgens mij niet. Het dak zul je middels het motortje dicht moeten zien te krijgen. De hemel krijg je wel weer strak als je deze netjes demonteert.

Misschien kun je eens rechtstreeks 12V op het motortje zetten (graag wel met een zekering er tussen!)..

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Ik zou in eerste instantie de schakelaar eruit proberen te wippen en even door verbinden.
Kun je meteen ook ff meten of er ergens op de schakelaar spanning staat.
Weet je meteen 2 dingen!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
zoals aangegeven ben ik nieuw....
wat betekent het volgende precies :
"Ik zou in eerste instantie de schakelaar eruit proberen te wippen en even door verbinden.
Kun je meteen ook ff meten of er ergens op de schakelaar spanning staat.
Weet je meteen 2 dingen!"

doorverbinden? waarnaar....
ik ben er al wel acther dat het niet de zekeringen zijn en het is een hollandia spoilerdak (simpel schuifraam)
om de hemel er goed af te krijgen heb ik wel natuurlijk wat tools nodig, dus dat is nog niet gelukt...

ik heb er in ieder geval vertrouwen in om dit akkefietje te fixen...
Antwoord
De schakelaar eruit wippen, betekent dat je de schakelaar uit z'n plaats weghaald, zodat je de draadjes kunt zien.
Dan kun je met een multimeter zien of en op welke draad spanning staat (wel contact aan).
Als je dan de spanningvoerende draad doorverbind met 1 van de andere draden achterop de schakelaar, moet je dak open of dicht gaan.
Als dit het geval is, is je schakelaar de boosdoener. Zo niet, moet je het in je motortje zoeken.
Meet je geen spanning op de draden acheterop de schakelaar, dan zit het in het stukje van de zekeringkast nar de schakelaar.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Glazen dakraam voor 240 station Barracuda_82 0 2.657 9 May 2016, 08:31
Laatste bericht: Barracuda_82
  dakraam 245 sluit niet xnoxemx 7 4.042 14 October 2011, 08:53
Laatste bericht: roger2401990
  Dakraam hulpgezocht lars1979 3 2.480 29 January 2010, 21:23
Laatste bericht: aRjen.T

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)