Topics: 37
In mijn super polar heb ik al een paar keer meegemaakt dat wanneer ik de kachel aanzet de voorraam erg snel beslaat. Deze is dan alleen schoon/droog te krijgen door de airco aan te zetten. Het kachelsysteem heb ik gecheckt en is niet lek (voor zover te beoordelen) Koelsysteem is goed, lekt geen koelvloeistof. Wel is me opgevallen dat de temperatuur meter van de motor net iets hoger dan bij de gemiddelde 240 staat, namelijk precies in het midden. Heeft iemand suggesties waar ik moet zoeken?
Topics: 22
Natte bladeren in de inlaat van de kachel misschien ??????
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 25
Als de temperatuurmeter precies in het midden staat is dat perfect,daar hoort hij ook.
Beslagen ramen die alleen schoon worden met de airco aan kan duiden op water in de kachelpot onder het dashboard waar ook de aanjager zit.
Topics: 37
Dank voor de tips.
Maar de temperatuur meter is toch niet helemaal ok volgens mij, namelijk bij de minste inspanning (berg op en/of airco aan) doet de temp direct stijgen tot ongeveer driekwart, dus net niet in het rood.
Wat betreft bladeren of water in de kachel, ik ga dit weekend kijken!
Topics: 25
Als de temperatuur schommelt bij het geringste belastingverschil kan duiden op een lekke radiateur(let op niveau) of dat deze verstopt is. Eigenlijk verdenk ik eerder de termostaat,die gaan wel eens een keer kapot. Deze laatste is ook het makkelijkste te vervangen en niet duur. Altijd doen zou ik zeggen.