26 June 2007, 14:50
Ik begrijp je associatie. Ach, ik doe dit een keer of 8 per jaar en het blijft toch wel een leuk avontuur.
Nee, onderdelen hoef je normaliter niet uit Afrika te halen. Het meeste wat daar rijdt is tweedhands Europees (of Japans in geval van linksrijdend Oost Afrika). Toch kon ik het natuurlijk niet laten om in Accra op zoek te gaan naar een Volvo specialist.
Zoals de meeste garages, betreft het dan een gat in de grond gegraven, die dient als smeerkuil. Alle onderhoud wordt in de buitenlucht verricht. Olie en andere sappen worden efficient via grondwater afgevoerd.
Ik heb uiteindelijk de klep uit de luchtweger gekocht voor een prikkie en die na grondige reiniging in mijn auto gezet. Verder zag ik weinig wat niet volledig versleten en afgedraaid was. Maar toch leuk zo'n bezoekje.
En oh ja, niet electronische injecteurs kan je daar laten testen en reinigen. Kan geloof ik niet meer in NL. Doe ik op mijn volgende tripje, ik heb toch een dubbele set liggen.
En mocht jij nog eens in de buurt van Zutphen zijn, meldt je.
Nee, onderdelen hoef je normaliter niet uit Afrika te halen. Het meeste wat daar rijdt is tweedhands Europees (of Japans in geval van linksrijdend Oost Afrika). Toch kon ik het natuurlijk niet laten om in Accra op zoek te gaan naar een Volvo specialist.
Zoals de meeste garages, betreft het dan een gat in de grond gegraven, die dient als smeerkuil. Alle onderhoud wordt in de buitenlucht verricht. Olie en andere sappen worden efficient via grondwater afgevoerd.
Ik heb uiteindelijk de klep uit de luchtweger gekocht voor een prikkie en die na grondige reiniging in mijn auto gezet. Verder zag ik weinig wat niet volledig versleten en afgedraaid was. Maar toch leuk zo'n bezoekje.
En oh ja, niet electronische injecteurs kan je daar laten testen en reinigen. Kan geloof ik niet meer in NL. Doe ik op mijn volgende tripje, ik heb toch een dubbele set liggen.
En mocht jij nog eens in de buurt van Zutphen zijn, meldt je.