Topics: 82
Ik heb een klein dun schroevedraaiertje met de punt omgebogen, die in de inkeping van de nokvolger past. Zo kan ik de punt onder het plaatje duwen en loskrijgen van de zuigende werking vd olie die eronder zit.
Eenmaal los kan je het plaatje nog nauwelijks van zijn plek krijgen, alleen recht omhoog. Daarvoor heb ik een tweede puntig ding, wat steviger inderdaad, om het plaatje op te tillen. Hoedanook een werkje voor twee handen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 51
Ik gebruik ook de tool van Timen, hij heeft samen met mij ook de klepstelen afgeslepen, zodat je uitgestelde kleppen weer kan afstellen, de toleranties van de kop laten dit toe en je stelt een koprevisie uit voor ongeveer 300000 km,
voor het lichten van de plaatjes gebruikte hij zelf een fietsspaak,
RVS
je knijpt het bolletje van het haakse stukje,
vijlt het scherp en plat,
en van de rest buig je een soort handvat,
werkt erg goed.
en wanneer hij niet verder omhoog wil duw ik het plaatje terug en daarna komt ie in tweede instantie wel.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Topics: 1
Werkt de procedure zoals hierboven voor mij ook? Ik heb een Volvo 240 Polar uit 1992 en wil graag de kleppen stellen.
Heeft iemand een idee welke maat stelplaatjes ik daarvoor nodig heb? Scheelt mij weer los halen en opmeten.
Topics: 33
niemand weet dat, je moet echt opmeten. er zijn bedrijven (zoals ondergetekende) waar je zelf je kleppen kunt stellen en waar genoeg plaatjes op voorraad zijn en je maar 1 keer alles los hoeft te halen.
Topics: 68
Ik ben bezig geweest met een stalen blokje. Ik had het groter dan hier eerder genoemd, maar dat was geen succes.
Het blokje komt onder de nokkenas, maar deze is daar ruw. Hierdoor verschuift het blokje als de as verdraait. Misschien dat als je inderdaad een halve maan uit je blokje haalt, dat het blokje blijft hangen aan de nokvolger van de buurman?
Uiteindelijk heb ik de grote schroevendraaier gebruikt. De schroevendraaier was zo breed dat beide geleiders tegelijkertijd ingedrukt konden worden.
Dan vervolgens een blokje (plastic OBO beugel) onder de schroevendraaier bij de klepdekselrand en je hebt 2 handen vrij! De ene klep gaat in 1x de andere is even pielen, maar ik ga geen blokje meer maken.....