Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vochtprobleem condens lpg-tank
Toen ik dit onderwerp las ben ik ook eens gaan kijken in mijn kofferbak. En ook mijn LPG-tank is nat. Dat is mij nooit eerder opgevallen omdat de tank matzwart is en het vocht niet opviel. Pas toen ik er met mijn hand over ging voelde ik pas dat hij nat was.
Mijn 240 is trouwens altijd vrij vochtig in de koude tijden. Ik rijd er vrij weinig mee en hij staat altijd buiten in weer en wind (hoewel wind wel prettig is voor de ventilatie). Er is nergens lekkage maar toch beslaan de ruiten altijd erg snel. Afhankelijk van de luchtvochtigheid buiten en de luchtdruk. Gelukkig ruikt het interieur niet vochtig.
Mijn vorige 144 had dat probleem met beslagen ramen trouwens ook. En ik houd ze uiteraard wel schoon.
Aangezien het kofferdeksel ook vaak nat is aan de binnenkant heb ik een vochtvreter in de kofferbak staan. Die had ik ook in de auto zelf staan maar voorkwam toch niet dat de ramen beslaan.
Na 40 jaar ben ik wel aan gewend, haha.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord
(4 November 2023, 14:43)rvanw schreef: moeilijk te zeggen, het is wel een beetje vorm maar alleen omdat er een bochtje in zit.
misschien vind ik nog wat vergeten smokkelwaar als ik goed graaf!

Dan heb je wel een goed verhaal, tenmiste als je het zelf vindt. 

Ooit gehoord/gelezen van een VW T2 campertje waar de eigenaren heel Europa, Marroko, Tunesie en weet ik waar geweest waren.
Bij een latere restauratie werden toen verstopte pakketten drugs aangetroffen die de hoeveelheid voor eigen gebruik te boven gingen.
Als dat ergens in het buitenland bij inspectie was aangetroffen heb je toch echt een serieus probleem....

(kan zo even geen link naar verhaal vinden, en is mogelijk een [Afbeelding: Broodje-Aap-2.png])
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
(4 November 2023, 15:33)Marc1970 schreef: Dit is al het isolatie spul aan boord: https://vp-autoparts.com/en/artiklar/vol...index.html en met nummertjes etc: https://www.volvowholesalepartsdirect.co...01.html#10

Thanks, nee daar lijkt het niet op, het zijn meer sponsjes
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Draaddoorvoer naar tank defect, trendvorming. Grey240Polar 2 4.351 11 January 2017, 20:28
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)