5 September 2020, 19:38
Beste,
Na het vervangen van al het leiding werk, de voorste klauwen + schijven en een klauw rechts achter is mijn rempedaal zacht tot ik hem redelijk ver induw.
Als de motor NIET draait is deze vrijwel metteen hard.
Ik heb ontlucht met ezbleed en zelfs de achterkant op blokken gezet zodat deze beter zouden ontluchten.
Kan het zijn dat dit probleem in de hoofdremcilinder of de bekrachtiger zit?
Bij het rijden moet ik flink drukken om piepende banden te hebben. Beide wielen blokkeren dan (wat mij positief lijkt).
Het gaat wel, maar in de bmw e28 van mijn neef moet ik een héél stuk minder hard duwen en ook minder ver.
Ook viel me op dat (toen ik even manueel probeerde te ontluchten) dat bij het ingedrukt houden van het rempedaal en in deze positie vast houdend, er nogsteeds remolie uit de ontluchtingsnippel bleef komen.
Ik dacht dat bij ingedrukt houden, het circuit word afgesloten van het reservoir waardoor er eigenlijk niets meer uit mag komen.
Mvg,
Niels
Na het vervangen van al het leiding werk, de voorste klauwen + schijven en een klauw rechts achter is mijn rempedaal zacht tot ik hem redelijk ver induw.
Als de motor NIET draait is deze vrijwel metteen hard.
Ik heb ontlucht met ezbleed en zelfs de achterkant op blokken gezet zodat deze beter zouden ontluchten.
Kan het zijn dat dit probleem in de hoofdremcilinder of de bekrachtiger zit?
Bij het rijden moet ik flink drukken om piepende banden te hebben. Beide wielen blokkeren dan (wat mij positief lijkt).
Het gaat wel, maar in de bmw e28 van mijn neef moet ik een héél stuk minder hard duwen en ook minder ver.
Ook viel me op dat (toen ik even manueel probeerde te ontluchten) dat bij het ingedrukt houden van het rempedaal en in deze positie vast houdend, er nogsteeds remolie uit de ontluchtingsnippel bleef komen.
Ik dacht dat bij ingedrukt houden, het circuit word afgesloten van het reservoir waardoor er eigenlijk niets meer uit mag komen.
Mvg,
Niels
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]