Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remklauw
#1
Hallo forumleden,

Heb groot onderhoud gehouden en het was na de revisie van mijn ATE remklauwen (voor) tijd om te ontluchten.
De nippel was al uitgebroken bij demontage dus had het opgeboord en groter getapt. Nu is dit weer uitgebroken.

Beide remklauwen zijn nu dus onbruikbaar, het gaat dus om ATE geventileerde remklauwen. Heeft iemand een goed adresje voor remklauwen of heeft iemand nog goede liggen? Ik ben bereid om over te stappen op girling omdat vroege ate delen schaars zijn. Wat heb ik nodig mocht ik deze stap willen maken?
Heb al wat merkloze klauwen op internet gevonden maar ben een beetje huiverig omdat het wel een belangrijk stuk veiligheid is. Er staat vaak girling bij, maar dan is het werkelijk merkloos maar gebaseerd op het girling type.

Het betreft een volvo 245 uit 75

Alvast bedankt
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]
Antwoord
#2
De schijf bestaat in twee versie, heeft ook twee minimum diktes in het boek, en ook vlgs Skandix: https://www.skandix.de/en/spare-parts/br...e/1000997/
CVI heeft ook een mooi overzicht: https://m.cvi-automotive.se/en/articles/20268/50-brakes

Ik neem aan dat de boutgaten en leidingaansluitingen hetzelfde zijn. Mijn 144 heeft links Ate en rechts Girling, maar die is van vroeger met simpele massieve schijven uiteraard.

Kwaliteit, lastig. Als je goede originele gebruikte kan kopen zou ik dat doen, de remklauwen onder mijn 240 waren nog als nieuw toen ik m verkocht. De repro zal feitelijk 100% hetzelfde zijn maar het idee wil ook wat. Gereviseerde originele ben je ook weer afhankelijk van hoe het gedaan is en met wat voor spullen. Die van Skandix zien er uit als echte Girling: https://www.skandix.de/en/spare-parts/br...t/1004183/

Twee complete veerpoten is soms de voordeligste optie, zoals deze voor een prikkie: https://link.marktplaats.nl/m1584275219
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Bedankt marc, ik ga even shoppen bij skandix denk ik Smile
- Volvo 245L 1975 B230K/M47 [link]
Antwoord
#4
Heb op dit moment nieuwe imi klauwen erop zitten voor en achter.
Remt prima niks minder dan origineel.
Je merkt er echt niks van .... uit eigen ervaring spreek ik dus.
Als je het geld hebt en er ook voor over hebt zou ik gaan voor nieuw.
Dan kan je er jaren mee vooruit zonder gezeik.
Met 2e hands meuk weet je het ook nooit en is soms ook nog duur voor troep...
Het is allemaal al 30 jaar oud of ouder zelfs dus ja moet je ook geen hoge verwachtingen meer van hebben.
Antwoord
#5
De goedkoopste optie is waarschijnlijk een gebruikte set remklauwen kopen en een revisiesetje. Remklauwen reviseren is prima te doen als je een beetje handig bent, maar doe het alleen als je echt zeker weet waar je mee bezig bent.
Volvo 244 DL B21A M46 11-1974 (project)
Volvo 244 DL B230A M46 1-1980
Volvo V70 B5252S M56 6-1997
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke type achter remklauw Rob 3 3.904 16 November 2019, 16:41
Laatste bericht: Rob
  Remklauw rechtsachter geen olie? Volvo 142 B23 10 8.883 29 March 2018, 20:21
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Type remklauw volvo 244? lenlux 10 13.646 30 June 2017, 10:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  zuiger in remklauw zit vast, wat nu? waz 24 53.172 18 June 2016, 16:04
Laatste bericht: jos245
  FAQ: Revisie remklauw Rob 36 49.892 27 March 2016, 14:55
Laatste bericht: kees58
  Aanhaalmoment boutje geleiderpin remklauw Jsper_b 3 5.539 10 December 2015, 15:30
Laatste bericht: Marc1970
  945 Remklauw achter links Martinus 0 4.736 21 April 2015, 17:06
Laatste bericht: Martinus
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 5.455 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Welk type remklauw? Mr.C 11 8.898 25 November 2012, 14:12
Laatste bericht: Mr.C
  Remklauw revisie sieko 9 9.787 15 October 2012, 13:00
Laatste bericht: sieko

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)