12 March 2020, 18:48
Beste Volvo liefhebbers,
Ik heb onlangs een 240 super polar (92) aangeschaft. Best een nette auto, maar heeft hier en daar wat onderhoud nodig, dus ik ben tussen de regenbuien door aan het klussen
Een van de dingen: het vervangen van de gaskabel. Deze had namelijk veel speling en zag er gehavend uit. Ook leek hij aan de lange kant. De nieuwe kabel zou specifiek voor mijn motor moeten zijn (B200F) en hij is ook nagenoeg identiek aan de oude kabel. Alleen, hij is flink stugger (want nieuw) en een fractie langer. Resultaat is dat hij behoorlijk in de knel zit tussen het schutbord en de poelie. Ook kan ik hem niet strak genoeg stellen, ik blijf veel speling houden. Het voelt allemaal niet goed. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Zou het te maken kunnen hebben met de cruise control?
Link naar plaatje
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs een 240 super polar (92) aangeschaft. Best een nette auto, maar heeft hier en daar wat onderhoud nodig, dus ik ben tussen de regenbuien door aan het klussen
Een van de dingen: het vervangen van de gaskabel. Deze had namelijk veel speling en zag er gehavend uit. Ook leek hij aan de lange kant. De nieuwe kabel zou specifiek voor mijn motor moeten zijn (B200F) en hij is ook nagenoeg identiek aan de oude kabel. Alleen, hij is flink stugger (want nieuw) en een fractie langer. Resultaat is dat hij behoorlijk in de knel zit tussen het schutbord en de poelie. Ook kan ik hem niet strak genoeg stellen, ik blijf veel speling houden. Het voelt allemaal niet goed. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Zou het te maken kunnen hebben met de cruise control?
Link naar plaatje
Alvast bedankt!
Volvo 164 '70, handgeschakeld, Benz + LPG
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld
Volvo 340 '86, handgeschakeld
Volvo 240 '92 Super Polar, handgeschakeld