8 September 2019, 12:07
(8 September 2019, 11:26)ZoZo schreef: Als ik me niet vergis, is de teller op de versnellingsbak aangesloten voordat het naar de achteras verhuisde bij jongere modellen. Ik heb in het verre verleden eens gelezen dat er in de bak een uitwisselbaar wormwieltje zit. Dat wormwieltje moet in toerental corresponderen met draaigetal van de teller. Het schijnt dus bij sommige modellen dat zo eventueel je km teller kunt kalibreren door dat wieltje in de versnellingsbak te vervangen. Het is erg lang geleden en geen idee meer op welke bak modellen dit van toepassing is. Maar mogelijk zeker de moeite waard om dit even uit te zoeken.bedankt voor de tip, heb nu een volgens mij geschikte klok gekocht, ga die monteren en hou jullie op de hoogte. allen bedankt!
Anders even te rade gaan bij Loek Rijsenbrij te Badhoevedorp. Hij repareert en reviseert VDO tellers van zowat alle merken.. Althans, het is ook alweer 10 jaar geleden, ik heb toen bij hem een gereviseerde Volvo VDO r0605 gekocht, hij deed toen ook ruil. De prijs wordt aangepast wanneer je de oude teller inruilt. Ik heb wel 4 jaar terug nog contact met hem gehad en toen was hij nog actief in die business.
https://amklassiek.nl/oldtimer-bedrijven...ijsenbrij/
Wie weet heeft hij nog wat liggen.
groet Felix
Volvo 245 DL 1981