Ik ben al even aan het sleutelen, dus ik heb weer wat updates:
- Bosch mistlampen geplaatst: relais, gezekerd, gekleurd draad in zwarte mantelbuis, alles netjes gesoldeerd, etc.
- lichtverklikker geplaatst;
- extra 12 V geplaatst voor de vakantie;
- Stoel LV is weer in hoogte verstelbaar;
- APK goedgekeurd: slechts 1 bijna-adviespunt: fuseekogel;
- Toerrit gereden, paar woon/werk ritjes: probleemloos;
- KM-tandwieltje gelijmd (was gescheurd en haperde).
Bij het laatste punt schoot er een draadje los. Dat is nu hersteld, maar bij het proberen heb ik denk ik zelf wat gesloopt: 3 van de 4 diodes zijn doorgefikt en daardoor blijft het handremlampje continu branden, en flikkert het brake failure lampje. Beetje onrustig...
Bedrading gecheckt, nergens corrosie. Toch even contactspray bij de remdrukverschil-sensor gespoten.
Filmpje voor het nageslacht m.b.t. de diodes: https://www.youtube.com/watch?v=Be4AhtKCqQM
Maar nog een issue: bij het remmen trekt de wagen naar rechts. (Dit staat zeker los van het brake failure lampje, dat kwam maandagochtend ineens opzetten, brake failure was maandagavond na wat gepruts).
Hij is 300km terug APK-gekeurd, dus wiellager kan het niet zijn.
Remvloeistof is voldoende, pedaal verliest geen druk, ook niet bij pompen.
Toen dacht ik: linker klauw of blokje blijft hangen. Vandaag heb ik de remklauw LV bekeken: bijna nieuwe remblokken, -schijf, -klauw, blok-geleidepennen.
Dat kan het dus bijna niet zijn.
Iemand anders nog een idee?
- Bosch mistlampen geplaatst: relais, gezekerd, gekleurd draad in zwarte mantelbuis, alles netjes gesoldeerd, etc.
- lichtverklikker geplaatst;
- extra 12 V geplaatst voor de vakantie;
- Stoel LV is weer in hoogte verstelbaar;
- APK goedgekeurd: slechts 1 bijna-adviespunt: fuseekogel;
- Toerrit gereden, paar woon/werk ritjes: probleemloos;
- KM-tandwieltje gelijmd (was gescheurd en haperde).
Bij het laatste punt schoot er een draadje los. Dat is nu hersteld, maar bij het proberen heb ik denk ik zelf wat gesloopt: 3 van de 4 diodes zijn doorgefikt en daardoor blijft het handremlampje continu branden, en flikkert het brake failure lampje. Beetje onrustig...
Bedrading gecheckt, nergens corrosie. Toch even contactspray bij de remdrukverschil-sensor gespoten.
Filmpje voor het nageslacht m.b.t. de diodes: https://www.youtube.com/watch?v=Be4AhtKCqQM
Maar nog een issue: bij het remmen trekt de wagen naar rechts. (Dit staat zeker los van het brake failure lampje, dat kwam maandagochtend ineens opzetten, brake failure was maandagavond na wat gepruts).
Hij is 300km terug APK-gekeurd, dus wiellager kan het niet zijn.
Remvloeistof is voldoende, pedaal verliest geen druk, ook niet bij pompen.
Toen dacht ik: linker klauw of blokje blijft hangen. Vandaag heb ik de remklauw LV bekeken: bijna nieuwe remblokken, -schijf, -klauw, blok-geleidepennen.
Dat kan het dus bijna niet zijn.
Iemand anders nog een idee?
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)