Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
v700r schreef:Met tochtraampjes is toch veel mooier?
Ja maar daar ontbreekt het een en ander aan en ik denk dat mijn binnen bekleding niet eens er op past, de deur
heeft ook eindstops op andere plek, bij mij zit dat op de scharnier, spiegels er niet op en zo, kost weer veel extra.
De raammechanismes liggen uit elkaar en zo, en de mijne passen er echt niet in, probeer dus originele.
Ik heb inmiddels 4 slangen, van een belg die ze over had, 50 euro de 4 voor.
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
Na even afwezig door dood van mijn zwager, ga ik binnenkort weer wat doen aan de volvo, ik wilde een andere oldtimer kopen maar ze worden
onbetaalbaar en of zijn zeer slecht.
Het lassen betreft meest de binnendorpel, een rand aan de bodem van zo,n cm breed is slecht, echter ik zou graag wat tips horen voor het uitslijpen
en zo, want het is geen gemakkelijke plek en ik heb geen smeerput, ik moet dus de wagen omhoog zetten op steunen, wat ook is de steun
van de stoel loopt er overheen en daar onder kan je niet slijpen, wellicht hebben mensen dit al eens gedaan en kunnen ze me tips geven.
panghard steun is ook slecht, en stukje van de buiten wielbak achter, echter ik kan hem wel gewoon opkrikken zonder gekraak dus wellicht is het niet zo
erg gevorderd, rest is oke, de bak van de accu is er onder aangetast, de balk bedoel ik daarmee, hij is niet zo dat het uit elkaar valt het is nog
zeer stevig allemaal maar ziet er niet leuk uit, hiervoor zal ook wel niets zijn.
Ik ga ermee beginnen komend jaar met beter weer, ik heb een groot afdak gemaakt, van 6.40 lang en 4 meter breed zodat ik droog werk.
alvast bedankt voor tips.
kees
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
voor de makkelijke roestplekjes:
Maak ik eerst altijd alles om het roest gat/plek schoon met een lammellen schijfje op de haakse slijper. zodat je kunt zien waar het onaangetaste staal is.
dan al het slechte eruit slijpen. en een kartonnetje op maat maken die er netjes in valt. die als mal gebruiken voor een van staal. die las ik er dan in, dan de lassen netjes wegslijpen en het blanke staal goed behandelen met vanalles en nog wat. (slechte ervaring met spuitbus primer) ik gebruik nu 2k menie en die kwast ik er op. soms wel een paar keer er over heen, dan weer netjes schuren en afwerken met een spuitbusje in kleur (als het zichtwerk is)
de auto van de grond krijgen doe ik met dikke vierkante blokken hout. (ik zoek nog een brug ) maar ik ben nog jong dus 100 x op een dag onder de auto kruipen dat kan ik nog verduren. wel vervelend met lasspetters als je onder de auto ligt. maar als het staal goed schoon is dan heb je bijna geen spetters.
voor de moeilijke hoekjes moet je creatief zijn. het erin lassen is het makkelijke werk. het stukje staal in de goede vorm krijgen zit tijd in. maar doorzettingsvermogen helpt.
dat met die steun voor de stoel heb ik geen tip voor helaas.
Volvo 142 72 2.3turbo daily, Volvo 242 75 project
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die stoelbalk is een ondersteboven U op de vloer, die laat je zo veel mogelijk heel. SLijp gewoon het rotte stuk uit, behalve op de plek waar dat de U de zaagsnede kruist, daar slijp je net niet door de bodemplaat maar verzwak je hem. Op die plek wrik en breek je eerst zoveel mogelijk van de bodem weg. Wat er overblijft aan puntlas slijp je weg.
Of je boort de puntlassen uit, daar is een boortje voor maar een willekeurige 8 mm boor kan het ook best.
De bodemplaat zit onder tegen de dorpel aan gelast, de dorpel zelf is een zelfstandige koker, die moet je zoveel mogelijk heel houden of in ere herstellen. Daarna ga je de bodemplaat waar nodig er tegen lassen. Zo is het in de fabriek ook gedaan.
Ik heb wel eens een DAF met de achterkant tegen een stapel pallets gezet, maar die koets woog niet veel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
8 January 2017, 15:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 January 2017, 15:22 door kees58.)
Beste allemaal
Na al die drukke dagen maar weer eens reageren, en bedankt voor de tips.
Marc
De stoel steunen zijn nog prima, de bodem zit nog vast aan de buitendorpen maar het is wel roestig en heeft wat klaine gaatjes, de buitendorpen zelf is oke, de lasrand er onder is wat minder maar nog wel stevig maar een nieuwe rand daar op is minder werk.
Ik heb speciale freesjes foor de puntlassen en denk dat ik daarmee maar de balk losfrees, het is dan zoveel gemakkelijker.
De bestuurderskant is gelast door de oude eigenaar, maar gewoon plaat over roest en water kan niet meer weg dus dat moet ook
over, de trick met karton ken ik, dat werkt heel erg goed, het metaal bewerken is heel leuk werk, het is als kunst vind en bevredigend.
Tip voor lassen op oud plaatwerk is deze draad, speciaal voor roestig en vervuild plaatwerk.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?151,...-kg-0-6-mm
en deze lasdraad, beter uitgelegt
http://www.hatek.nl/_clientfiles/pdf/VIRT-35-1030.pdf
vrg kees
Berichten: 87
Topics: 18
Lid sinds: Oct 2014
(8 January 2017, 15:18)kees58 schreef: Beste allemaal
Na al die drukke dagen maar weer eens reageren, en bedankt voor de tips.
Marc
De stoel steunen zijn nog prima, de bodem zit nog vast aan de buitendorpen maar het is wel roestig en heeft wat klaine gaatjes, de buitendorpen zelf is oke, de lasrand er onder is wat minder maar nog wel stevig maar een nieuwe rand daar op is minder werk.
Ik heb speciale freesjes foor de puntlassen en denk dat ik daarmee maar de balk losfrees, het is dan zoveel gemakkelijker.
De bestuurderskant is gelast door de oude eigenaar, maar gewoon plaat over roest en water kan niet meer weg dus dat moet ook
over, de trick met karton ken ik, dat werkt heel erg goed, het metaal bewerken is heel leuk werk, het is als kunst vind en bevredigend.
Tip voor lassen op oud plaatwerk is deze draad, speciaal voor roestig en vervuild plaatwerk.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?151,...-kg-0-6-mm
en deze lasdraad, beter uitgelegt
http://www.hatek.nl/_clientfiles/pdf/VIRT-35-1030.pdf
vrg kees
Hallo Kees,
Als je dit werk leuk vindt, prima, maar vergis je niet...ik zou gaan voor een gaver of gaaf exemplaar...maar als gezegd, ,als dit je hobby is, doen, in andere gevallen ben je gewaarschuwd door iemand die weet waar ie het over heeft...gr.
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
(14 January 2017, 21:48)244dl schreef: (8 January 2017, 15:18)kees58 schreef: Beste allemaal
Na al die drukke dagen maar weer eens reageren, en bedankt voor de tips.
Marc
De stoel steunen zijn nog prima, de bodem zit nog vast aan de buitendorpen maar het is wel roestig en heeft wat klaine gaatjes, de buitendorpen zelf is oke, de lasrand er onder is wat minder maar nog wel stevig maar een nieuwe rand daar op is minder werk.
Ik heb speciale freesjes foor de puntlassen en denk dat ik daarmee maar de balk losfrees, het is dan zoveel gemakkelijker.
De bestuurderskant is gelast door de oude eigenaar, maar gewoon plaat over roest en water kan niet meer weg dus dat moet ook
over, de trick met karton ken ik, dat werkt heel erg goed, het metaal bewerken is heel leuk werk, het is als kunst vind en bevredigend.
Tip voor lassen op oud plaatwerk is deze draad, speciaal voor roestig en vervuild plaatwerk.
http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?151,...-kg-0-6-mm
en deze lasdraad, beter uitgelegt
http://www.hatek.nl/_clientfiles/pdf/VIRT-35-1030.pdf
vrg kees
Hallo Kees,
Als je dit werk leuk vindt, prima, maar vergis je niet...ik zou gaan voor een gaver of gaaf exemplaar...maar als gezegd, ,als dit je hobby is, doen, in andere gevallen ben je gewaarschuwd door iemand die weet waar ie het over heeft...gr.
Ja hahaha, ik ken het al wel, een mercedes gedaan foto,s kan je hier bekijken en goedgekeurd daarna, wel veel meer werk dan de eerste was.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, als je zo'n W126 gedaan hebt, is de rest een makkie!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
19 April 2017, 12:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 April 2017, 12:17 door kees58.)
Beste allemaal.
Ik heb het dak bijna klaar, en dan heb ik een droge carport van 3.4 x 6.5 meter daar kan ie vlot onder.
Ik heb een vraagje over de deuren, ik sprak iemand en die zei dat mijn deuren met de spiegels in de hoek
dezelfde zijn als de 264 244 240, ik heb de deurvangers in de scharnier zitten, ook de inboedel van de wagen
wat leer is wilde ik maar vervangen door stof, dat leer vervangen is een hele toer, ik mis misschien dan wel
de verwarmde stoel van de chauffeur. en mogelijk passen dus ook de stoelen van die typen volvo,s.
Misschien weet iemand wat er allemaal past dat maakt zoeken gemakkelijker, ik zoek ook een dynamo die
op de 6 cilinder past, liefst met ingebouwde regelaar.
En eigenlijk moet de nokkenas vervangen worden, die is afgesleten, hij loopt echter nog wel mooi, al wordt
dat minder door oude benzine.
vrg kees
Was geen W126 maar een W114.
vrg kees
|