Topics: 17
Beste dames en heren,
Ik ben op zoek naar een elektronische ontsteking voor de volvo b21a.
Er zit nu de originele contactpuntenontsteking in.
Wat ik weet: Er zijn setjes te verkrijgen die alleen de contactpunten vervangen, maar die zoek ik eigenlijk niet want dat is maar half vervangen!
Liefst zoek ik een elektronische ontsteking van 123 of heeft iemand een andere optie voor ogen om een betrouwbare elektronische ontsteking te creëren?
Ik ben niet snel bang iets te proberen en technisch aangelegd (monteur), maar 't is voor mijn daily driver dus prullen doe ik niet.
Mvg,
Siem
Topics: 163
20 April 2015, 23:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 April 2015, 22:38 door Dopski.)
Een gebruikte ontsteking van een B210a (bestaat die) of B200K bijvoorbeeld?
Topics: 16
Ik heb een set van een b23e, deze is volledig elektronisch...
Topics: 84
Kweenie of er een modernere ontsteking op de B21A geleverd is origineel. Alles van grotere of kleinere motoren gaat ergens een keer spaak lopen, omdat de tijdstippen voor meer of minder cc anders lopen, tenminste het loopt wel maar niet 100%.
Als je niet van prullen houdt zou ik het origineel houden, Volvo hield ook niet van prullen. Qua gemak en voorspelbaarheid gaat er niks boven puntjes vind ik; als je er voor zorgt, werkt het. De mensen die ontstekingsupgrades monteren, leggen typisch de originele verdeler in de kofferbak 'voor als het stuk gaat' nou dan weet ik genoeg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Zeg, dopski... Past een B230A of B200K in mijn b21a?? En zo ja wat heb ik dan nodig? Neem aan dat ik dan een regeleenheid moet monteren die normaal dan ook de injectors, lambdasonde, temperatuursensor, gasklep etc. aanstuurt. Of zie ik dat nu verkeerd? Ik heb geen idee hoe een injectie-motor uit die tijd had op deze volvo's.
Gr Siem
Topics: 163
De a en k motoren zijn eenvoudige carburateur motoren.
Geen poespas.
Topics: 10
Een Electronishe ontsteking uit een B21E motor past op een B21A motor. Wil je dat het perfect werkt dan moet je de nokkenas van de B21E motor ook overbouwen op je B21A motor.
Zo heb ik er jaren mee rondgereden in mijn vroegere 244 BJ 1978.
hmm... Dat klinkt allemaal veelbelovend!
Goed, de nokkenas overzetten lijkt me een beetje gortig, in ieder geval was ik zoiets niet van plan want de kop is er net af geweest!
Ik ga vanmiddag naar Transocar, eens kijken wat zij voor mij kunnen betekenen... Heb daar gelukkig wat contact mee opgebouwd het afgelopen jaar.
Jullie horen van me!!
Mvg, Siem