4 February 2015, 00:11
Vraag: kan ik zonder aanpassingen een b28 ik denk F uit '81 in een 77er 265 leggen in plaats van mijn huidige b27a zodat ik die kan restaureren?
B28 '81 in een 77er 265?
|
4 February 2015, 00:11
Vraag: kan ik zonder aanpassingen een b28 ik denk F uit '81 in een 77er 265 leggen in plaats van mijn huidige b27a zodat ik die kan restaureren?
4 February 2015, 17:51
Hier iemand die zegt dat het geen probleem is: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=231134
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
4 February 2015, 23:47
Dank je marc1970. Ik heb er een op het oog. Maar de verkoper was er niet helemaal vrij mee. Ik hoop dat de ander er vanaf ziet.
5 February 2015, 10:19
Het punt met de V6 is dat ze eerst "odd-fire" waren en daarna "even fire", wat een andere ontsteking vereist. http://en.wikipedia.org/wiki/V6_engine#O...ven_firing
Maar die omschakeling gebeurde pas bij de B280. De B280 zou uiteindelijk ook passen maar dan zou je alle onderdelen van de ontsteking mee moeten nemen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
5 February 2015, 11:53
als de buitenkant hetzelfde is zie ik niet waarom het niet moet passen. het is waarschijnlijk alleen wat meer werk om de hele handel weer aan het lopen te krijgen.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
5 February 2015, 12:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 February 2015, 12:35 door jos245.)
Funsdaf heeft enkele jaren geleden een B280 in zijn 264 gelegd en toen hier een beschrijving geplaatst ervan:
http://volvolvo.nl/threads/5036-De-B28E-...light=b280
8 February 2015, 18:05
Ik dacht dat de B27a de carburateurversie was, de rest is injectie dus niet zomaar compatibel, brandstofpomp etc... ??
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
8 February 2015, 20:27
Ja dat is zo. Eerlijk gezegd ga ik er stiekem van uit dat er op de B28F nog een voorziening is om de benzinepomp te plaatsen en aan te drijven. Meestal is er wel een afgedekt gat er ergens waaronder een nok draait.
Maar als dat niet zo is moet je op zoek naar een klein elektrisch pompje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 February 2015, 20:49
Ben gebeld door de verkoper. Ik ga woensdag of donderdag kijken. Idd volvoman0_0 ik heb een carbarateur versie en ben bijna een jaar aan het zoeken geweest naar zo'n pompje door de nokken aangedreven. Zijn er nog andere dingen waar ik tegen aan kan lopen? Zeldzame motor de b27a daarom wil ik hem ook reviseren.
8 February 2015, 21:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 February 2015, 21:32 door Marc1970.)
Onderdelen voor revisie zijn nog zeldzamer dan de motor, en duur ook. En Frans bovendien. Veel informatie is dus franstalig (Peugeot, Renault) of Amerikaans (DMC Delorean).
De motor heeft losse ('natte') cilindervoeringen (chemise de piston) die zijn zo te zien 274 dollar/st: http://mail.precisionintl.com/Part.aspx?...9&EID=4910 Eronder gaan shims, http://dmctalk.org/showthread.php?4808-I...ome-advice Hier het hele spul bij elkaar: http://mobile.leboncoin.fr/vi/657749323....view_title Dan is dit een koopje, shims liggen bij zo te zien: http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-504-V6...3a9be259d8 Hier nog een set of 6 van Mahle: http://www.ebay.com/itm/VOLVO-260-V-6-B-...5f&vxp=mtr Een benzinepompje kwam ik toevallig tegen: http://www.ebay.nl/itm/Volvo-Fuel-Pump-f...1381113858
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|