4 September 2014, 22:56
Is er een overzicht van de verschillende nokkenassen en de voordelen en nadelen hiervan?
Nokkenassen advies
|
4 September 2014, 22:56
Is er een overzicht van de verschillende nokkenassen en de voordelen en nadelen hiervan?
5 September 2014, 12:16
Hier: http://www.turbobricks.com/resources.php...nt=camspec
Een snelle nokkenas voor een turbo of een gewone motor? Dan zit je al gauw in de KG trimning en de ENEM hoek, de standaard nokkenassen zijn niet zo spectaculair. Behalve de Volvo K en de H maar die zijn bijna niet te vinden voor de 940 met de rotoraandrijving achterop.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
6 September 2014, 15:56
Kracht onderin toeren
6 September 2014, 15:58
Marc voor een gewone motor. Was van plan een andere nokkenas te monteren en een afgedraaid vliegwiel. Is voor de cross. Niet genoeg vermogen onderin bij driften op klei en zand met opgesneden banden
6 September 2014, 22:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 September 2014, 22:53 door Marc1970.)
Wat je ws. nu hebt is de VX3 in de B230FB, een as die iets meer toeren kan/moet maken voor het leuk wordt. De M as uit de B230F is iets beter in de lage toeren, en makkelijk te vinden met rotoraandrijving.
Vreemd genoeg wordt de T as uit de oude turbo motoren genoemd als de brommigste as (heeft nauwelijks overlap), zat ook in de B230KH met de Heron kop (gietnummer 1000631) zoals die in de 740 zat eind jaren '80, met dus rotoraandrijving maar wat lastiger te vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 September 2014, 19:08
De T as zit ook in de b230fk en ft en dus elke 940 na 95 geloof ik want die hebben allemaal een turbo.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
14 September 2014, 21:21
Marc Ik heb een b230f blok uit een 9 serie. Ik heb een as voor de ontsteking voorop uit een 2 serie b230 motor gehaald. Deze komt in het 9 serie blok. Ook rijd ik met een inlaat en Ford v6 carburateur.
14 September 2014, 22:23
Wat zijn eigenlijk 'weinig toeren' in de autocross-wereld? Volgens mij moet je toch aardig toeren maken om driftend door de bocht te gaan. Is alles onder 5000 rpm laag?
De M nokkenas in de B230F is niet erg flitsend, vooral gericht op 2500-3000 rpm in een injectiemotor met katalysator, zo zuinig mogelijk in de 5e versnelling. Met een carburateur zou ik op zoek gaan naar nokkenassen uit carburateurversies, vooral de A as. Ik heb een poos met een A nokkenas gereden (B19/21A, B230A) die maakte er een merkbaar vlottere motor van, vooral op toeren reageert-ie beter. De A as houdt de kleppen langer en verder open, en heeft normale overlap zodat je meer en sneller mengsel in de motor brengt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|