Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nokkenassen advies
#1
Is er een overzicht van de verschillende nokkenassen en de voordelen en nadelen hiervan?
Antwoord
#2
Hier: http://www.turbobricks.com/resources.php...nt=camspec

Een snelle nokkenas voor een turbo of een gewone motor? Dan zit je al gauw in de KG trimning en de ENEM hoek, de standaard nokkenassen zijn niet zo spectaculair. Behalve de Volvo K en de H maar die zijn bijna niet te vinden voor de 940 met de rotoraandrijving achterop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Kracht onderin toeren
Antwoord
#4
Marc voor een gewone motor. Was van plan een andere nokkenas te monteren en een afgedraaid vliegwiel. Is voor de cross. Niet genoeg vermogen onderin bij driften op klei en zand met opgesneden banden
Antwoord
#5
Wat je ws. nu hebt is de VX3 in de B230FB, een as die iets meer toeren kan/moet maken voor het leuk wordt. De M as uit de B230F is iets beter in de lage toeren, en makkelijk te vinden met rotoraandrijving.

Vreemd genoeg wordt de T as uit de oude turbo motoren genoemd als de brommigste as (heeft nauwelijks overlap), zat ook in de B230KH met de Heron kop (gietnummer 1000631) zoals die in de 740 zat eind jaren '80, met dus rotoraandrijving maar wat lastiger te vinden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
De T as zit ook in de b230fk en ft en dus elke 940 na 95 geloof ik want die hebben allemaal een turbo.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#7
Marc Ik heb een b230f blok uit een 9 serie. Ik heb een as voor de ontsteking voorop uit een 2 serie b230 motor gehaald. Deze komt in het 9 serie blok. Ook rijd ik met een inlaat en Ford v6 carburateur.
Antwoord
#8
Wat zijn eigenlijk 'weinig toeren' in de autocross-wereld? Volgens mij moet je toch aardig toeren maken om driftend door de bocht te gaan. Is alles onder 5000 rpm laag?

De M nokkenas in de B230F is niet erg flitsend, vooral gericht op 2500-3000 rpm in een injectiemotor met katalysator, zo zuinig mogelijk in de 5e versnelling. Met een carburateur zou ik op zoek gaan naar nokkenassen uit carburateurversies, vooral de A as.
Ik heb een poos met een A nokkenas gereden (B19/21A, B230A) die maakte er een merkbaar vlottere motor van, vooral op toeren reageert-ie beter. De A as houdt de kleppen langer en verder open, en heeft normale overlap zodat je meer en sneller mengsel in de motor brengt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lpg inbouwstation advies hugo 3 2.432 19 June 2020, 15:51
Laatste bericht: hugo
  Advies gevraagd gasklephuis Nicolaas H 16 15.391 16 January 2019, 23:07
Laatste bericht: Volvo240
  advies Laurens Zondag 6 4.858 21 February 2014, 14:54
Laatste bericht: Laurens Zondag
  H,X en A nokkenassen in b230 op lpg 240R 7 6.410 30 December 2011, 22:51
Laatste bericht: 240R
  advies gevraagd LeonW 5 4.588 1 August 2010, 21:09
Laatste bericht: landloper
  Carburateur B21 vervangen? > advies gevraagd landloper 15 10.941 20 June 2010, 21:35
Laatste bericht: landloper
  Motor te warm. Nogmaals Advies gevraagd. RUILEN OF REPAREREN??? MichielMaas 38 19.030 27 April 2010, 10:39
Laatste bericht: 242-turbo
  Nokkenassen B230F jos evers 8 6.489 29 September 2008, 20:01
Laatste bericht: Jw240
  Nokkenassen ruuds70 28 14.451 21 July 2007, 09:48
Laatste bericht: v40jlt4
  Nokkenassen Bozzma 35 20.985 13 October 2006, 23:38
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)