Vandaag besloten om van de volvo zelf het gasklephuis te reinigen. Wat een lastige klus lijkt valt in de praktijk erg mee.
De- en montage duurde ong uurtje inlc reinigen.
Was gezien de aanslag geen overbodige klus en hij reageert wat lekkerder op het gas.
bezig met een kleine beurt voor de vakantie (dank voor het sticky lijstje "kleine beurt" mile: )
zit mijn gaskleppenhuis in de carburateur verwerkt? hoe kan ik m dan het beste reinigen?
de kunststof buis van het luchtfilter naar de carburateur was goed vettig, is dat normaal na 10.000 km of heeft het toch
met afstelling te maken?
hier een foto van mijn B21A
[ATTACH=CONFIG]3209[/ATTACH]
Je hebt geen gasklephuis. Althans, je carburateus IS het gasklephuis.
Je ziet hierin wel een gasklep zitten, maar een carb wordt meestal niet zo vies als wat je hierboven ziet.
Het geheel ziet er aan de buitenkant in ieder geval erg proper uit.
De buis naar de carb toe loopt, daar hoort wat olie in, die komt uit dat vingerdikke slangetje wat er dwars op uit komt. Dat is de carterventilatie waar normaal altijd nog wel wat oliedamp in zit.
Misschien kan je de remvloeistof eens door laten lopen met verse, deze ziet er wat bruinig uit (maar nog niet heel erg).
9 July 2014, 13:37 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 July 2014, 17:49 door 245DL.)
die vettige aanslag is dus normaal begrijp ik? de bougies vond ik ook wat aan de zwarte kant, kan het zijn dat de motor wat rijk afgesteld staat?
er zit vettige aanslag onderaan het bakje van de vlotterkamer en aan de zijkant bij de choke.
Misschien het de hele carburateur maar 'ns uit elkaar halen. Wellicht lekt er een pakking?
Eerst maar een pakkingssetje halen
[edit]
bougies toch mooi grijs na een goede rit gemaakt te hebben, het stationair draaien met choke verklaart de zwarte bougies denk ik