Gisteren had ik alle draden aangesloten in de auto ik draai het contact om en ..... niks een relais hoor ik klikken voor de rest niks , ik ben beginnen zoeken en de draad die van de starter komt loopt naar binnen op een connector waar niks is aangesloten, als ik die tegen de 12v hou start de starter wel maar de motor start niet, in de bijlage zit een foto vd connector, het is de blauw/gele draad iemand een idee waar die connector in zit? volgens het schema loopt de draad vd starter rechtstreeks naar het sleutelcontact maar die connector zit in.
het gaat om een B230FK die in een 740 carb zit. alles in omgebouwd kabelboom en motor.
blauw geel is de stuurstoom voor je start relais. Ik weet niet precies wat je voor project hebt gehad. Maar waarschijnlijk heb je je ecu op constante spanning aangesloten
als je de motor dan start valt de spanning weg op alle andere gebruikers. Je moet even kijken bij welke groep de spanning niet wegvalt tijdens starten. Deze moet je namelijk gebruiken voor het aansturen van je ECU.
nick740 schreef:blauw geel is de stuurstoom voor je start relais. Ik weet niet precies wat je voor project hebt gehad. Maar waarschijnlijk heb je je ecu op constante spanning aangesloten
als je de motor dan start valt de spanning weg op alle andere gebruikers. Je moet even kijken bij welke groep de spanning niet wegvalt tijdens starten. Deze moet je namelijk gebruiken voor het aansturen van je ECU.
Ik weet niet of je zo geholpen bent
Ik gebruikt de orginele kabelboom van de B230FK, die connector die ik over heb zal dan ergens bij de relais of zo in moeten?
Ik heb ondertussen ondek dat het om de kabel van de volvo guard gaat, die loopt ook naar het blauwe doosje ervan, weet iemand wat die juist allemaal onderbreekt buiten de starter?