Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw b230f naar b230fk.
#11
Ja precies echt plug and play is die 740/940 IC met hoge aansluiting. Te vinden in alle turbo benzine's tot en met 1994 en vanaf dan enkel in de modellen zonder A/C. Of uit een 240 natuurlijk dan kun je deze ook vinden met de correcte ventilatorkap. Buizen van een 740 en 940 passen dan ook. Onderste steuntjes passen in een 240, bovenste niet, is wel pas te maken.

De wat betere 1994+ IC uit een 940 kan ook pas gemaakt worden, is volgens mij niet veel werk. Dan zou je de radiator op zn plek laten en de IC er voor hangen (als je geen A/C hebt..).

Beide modellen zijn in Zweden ook in compleet alu te vinden mocht je iets met tuning willen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#12
Het is tijdje geleden maar uiteindelijk heb ik toch maar een donor 940 gekocht.
Ben nu eerst begonnen met het onderstel weer nieuw in de rubbers te zetten en stabilisator stangen te plaatsen.
Ondertussen ook begonnen demontage en montage van het blok alle zachte delen worden vervangen.
Nu wordt het toch een B230fk ivm de lage compressie vindt ik toch prettiger.
Antwoord
#13
Hallo is lang geleden dat ik wat van mij heb laten horen, heb ondertussen het 940 blok ingebouwd.
Dit ging niet allemaal vlekkeloos eerste onderblok erg veel zuigerspeling huidige blok heeft 180dkm gelopen en is wel goed.(misschien achteraf beter mijn F blok kunnen gebruiken).Blok nu compleet opgebouwd en alle zachte delen vervangen.
Turbinehuis was compleet op, zo goed als nieuwe kunnen kopen in vaassen bij Timen Smit en originelen 240 IC(happy).
Loop nu tegen (probleem) uitdaging aan de LMM van de F en de FK zijn exact gelijk maar de FK heeft een draad meer positie 6 geel/wit aansluiting 23 op de LH jetronic 2.4.
Kan iemand mij vertellen of dit een probleem is of waar aansluiting 23 voor dient?
De vraag zal wel eerder gesteld zijn maar hoe krijg ik de foto's erbij?
Gr Marco.
Volvo 240 '92 Turbo GSX1400 Guzzi cafe racer.
Antwoord
#14
Mijn mobiele database vond dit: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/ecu.htm Alhoewel Bosch nummers allemaal 016 zijn, verschilt het Volvo nummer wel degelijk.

En de LH pinout, 23 is voor de evt. EGR: http://www.stonis-world.com/_lh_ezk.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Marc, bedankt voor je snelle antwoord.
Staat het Volvo nr ook op de LMM ? Het enige nr dat verschild staat onder BOSCH gaat het hierom?
Wat het EGR gedeelte mag dat geen probleem geven.
Gr Marco.
LH 2.4 -016 0 280 000-951 B230F 1993 - - Good substitute for non-turbo, non-EGR LH2.4 ECUs above. Eliminated use of cold start injector.
LH 2.4 -016 0 280 000-954 B230FT, B230FK - - 1995 (turbo) Should work in non-turbo, non-EGR models.
Dit zijn de spullen die ik heb , Zou geen probleem moeten geven toch?
Volvo 240 '92 Turbo GSX1400 Guzzi cafe racer.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Boodschappenlijst B21 K-Jet naar B230FK skidje 8 24.723 29 May 2014, 23:03
Laatste bericht: Jw240
  Olielekkage retour turbo naar blok herbe777 7 8.721 23 October 2011, 17:01
Laatste bericht: henqui
  8v turbo naar 16v turbo Mrhakkie 23 14.878 30 May 2010, 17:00
Laatste bericht: Mrhakkie
  B230F injectie in een B21ET... 242-turbo 3 4.758 17 February 2010, 01:15
Laatste bericht: Jw240
  Turbo voor houtgasauto met B230F? Dutch John 16 10.563 3 September 2008, 22:08
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)