Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afsletten B20 E op gas.
Hoi,

Dat dampgas gebeuren blijft interessant. Maar wat ik me afvraag, ik heb laatst voor een habbekrats een G-3 installatie overgenomen van het merk landirenzo is die door de dealer niet te programmeren voor een B 20? Uiteraard moet je extra signalen generenen zoals BDP lambda etc.

@oudevolvo: heb jij als zo'n OMVL installatie in een van je auto's?

Laurens Zondag schreef:hmmm scheinbaar ben ik niet de enige die van dit probleem last heeft. misschien keer ideetje om een 'meeting' te doen met mensen die echt oren hiernaar hebben.

Goed idee, maar we kunnen beginnen met een "dampgas in jip & janneke taal" draadje hier op het forum.
Ik ben eigenlijk niet geinteresseerd hoe megasquirt of kdfi precies werkt maar wil het gewoon in mijn auto hebben om mee te rijden zoals hij bedoeld is. Dus geen 200 pk of 400nm koppel. Ik heb ook geen idee hoe mijn TV of laptop werkt maar gebruik ze elke dag.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
Citaat:Goed idee, maar we kunnen beginnen met een "dampgas in jip & janneke taal" draadje hier op het forum.
Ik ben eigenlijk niet geinteresseerd hoe megasquirt of kdfi precies werkt maar wil het gewoon in mijn auto hebben om mee te rijden zoals hij bedoeld is. Dus geen 200 pk of 400nm koppel. Ik heb ook geen idee hoe mijn TV of laptop werkt maar gebruik ze elke dag.

het is wel zo (wat ik er al van begrepen heb) is dat je er er uiteindelijke niet aan ontkomt om zelf te gaan 'tunen' aangezien ieder motorblok net effe iets anders. (denk aan je inlaat traject en uitlaat). dan is het natuurlijk wel weer zo dat we misschien met wat hulp van buiten af een mooi programma kunnen opstellen om mee te beginnen en dan verder kunnen gaan kijken.

bedenk je wel dat je natuurlijk ook weer talrijke verschillende mogelijkheden hebt om alles te laten werken. maar ik ben zeker voor en wil ook zeker hier in meegaan helpen

het is misschien wel een mogelijkheid dat we een soort van Groep buy kunnen doen bij een LPG leverancier.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Had Arno recent niet een poolse LPG set gekocht met eigen besturing?
Volgens mij was hij voor nog geen 500 eur klaar.
Zag er ook nog eens goed uit. Vlgs mij komen sowieso al de meeste LPG spullen uit het oosten....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Rob schreef:Dat hoor ik wel vaker, maar ik vraag me dan af waarom?

Waarom zou je überhaupt nog 1 cm op benzine rijden als je lpg hebt?
Het gaat inderdaad om de ontsteking etc. en de algehele staat (doet het blok het uberhaupt goed).
En daarnaast gaat het om de stationairschroef (zit die op een B20E ook, zal wel toch?). Je benzine stationair stel je daar namelijk mee af. Het stationair van je LPG installatie regel je met de verdamper.
Om de 2 stationaire toerentallen niet te beinvloeden wil je daarom eerst dat het stationair toerental van benzine goed staat. Heb je alles op LPG goed staan, maar op benzine niet, ga je uiteindelijk toch een rommelen aan de carburateur en zijn statoinairschroef en kan je vervolgens de verdamper opnieuw gaan afstellen om dat hij niet lekker meer loopt op LPG. En dan blijf je dus aan de gang.
Als je het benzinedeel toch niet gebruikt, kan je inderdaad rommelen wat je wilt dan komt het uiteindelijk wel goed.

Ben nog steeds benieuwd welke LPG installatie de topicstarter heeft, om weer ontopic te komen Wink
Antwoord
Hoi,

Vanavond nog wezen zoeken op het net, zo'n dampgas injectie blijft toch trekken! Daarbij kwam ik op e.e.a. forum de naam Oxem tegen, een bedrijf dat ook vrij programmeerbare ecu verkoopt. Zij hebben ook een interessante site: http://omextechnology.co.uk/600%20ECU%20...202v01.pdf
Zal me daar eens in gaan verdiepen.

Groet,

Mathieu.
Antwoord
ik heb het documentje even door gelezen en op zich wel intressant voor de mensen om het een klein beetje te leren begrijpen alles staat netjes uitgelegd wat wat doet. moet er alleen wel bij vertelllen dat alles in het engels is. en dat deze ECU's helaas niet van brandstof kunnen wisselen. tenmisten dit is wat ik eruit kan halen... verder lijkt het me wel een mooi systeem.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Hallo, ik ben zelf lpg dampgas aan het inbouwen dmv Megasquirt3 ms3xtra in een 1800ES, als je het goed wilt doen met 2 fuel maps, benzine en lpg is in mijn ogen megasquirt de beste oplossing.
Wel redelijk wat werk en je moet je er wel goed in verdiepen, is dus een b20E, deze liep goed op de gewone ouderwetse verdamper, nooit problemen gehad, nooit een backfire of iets dergelijks.
Ik heb de gasinstallatie nog liggen dus pm voor overname. Heel veel winst zit er niet in de gasdamp lpg, een goed afgestelde verdamper werkt ook prima,Je kan inderdaad in polen leuke setjes bestellen, ik heb ook daar mijn gasdamp spullen daar besteld, kost de helft wat het hier in ned kost. http://www.drypa.pl
Je hebt daar ook setjes te koop voor zon 300 euro compleet met computer die je zelf kan configureren, hier iemand die het in zijn 240 heeft gebouwd met fotos en schema klik .
De meeste andere computers zoals kdfi enz, zijn clones van Megasquirt,niet mijn ding megasquirt is eigenlijk een open source project, kdfi bv heeft het gekopieerd en commercieel gemaakt, staat bij MS bv ook op de zwarte lijst, vind het wel fijn om zon grote community te steunen, en ontzettend veel know how op de fora.
Antwoord
Hoi Sludge,

Interessant informatie die je daar aanbrengt. Zelf wil ik alleen maar de LPG via zo'n modern systeem aansturen, ik wil de D-jetronic gewoon laten zitten. Ik heb nog 2 auto's met zo'n systeem en die rijden prima op benzine, dus vind ik het leuk zo'n oud systeem in ere te houden. Ik zal vandaag eens kijken wat voor verdamper ik eigenlijk heb.
We iemand toevallig ook of de voor onsteking bij gas vroeger moet dan de 10 graden die de E officieel heeft?

Groet,

Mathieu.
Antwoord
Dopski schreef:Ben nog steeds benieuwd welke LPG installatie de topicstarter heeft, om weer ontopic te komen Wink

Geen idee wat voor merk het is, op de verdamper kan ik niets vinden aan namen nummers oid. Bijgaande 2 foto's van de verdamper, misschien dat iemand het herkend.

Groet,

Mathieu.

[Afbeelding: verdamper_zps301a2257.jpg]
[Afbeelding: verdamper2_zps715aae18.jpg]
Antwoord
Lijkt me een Lovato verdamper.

Heb nog geen auto met dampgas injectie en wil ook graag autonoom systeem, dus volg de tips met interesse.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: