Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht motor 245
Ik ben in het rijke bezit van een schitterende 245 automaat uit 1978. Na vele kilometers plezier en goed onderhoud was het de bedoeling dat ik bij het aflopen van de apk, in mei 2015, de wagen de garage in zou rijden en pas na restauratie er weer uit zou komen. Helaas begint de motor het nu wel voor gezien te houden. De auto heeft nu ongeveer vijf jaar oude gasinstallatie en wilde sinds enige tijd al niet meer op benzine lopen. Olieverbruik was ook echt belachelijk.... Carb schoongemaakt, slangen en filters vervangen, bougies schoongemaakt, enz. Hier heeft hij het welgeteld 1 dag mee volgehouden, twee dagen later startte hij ook niet meer op lpg. Verdamper gereviseerd, teruggeplaatst en rijden maar! Ik had al enige tijd te maken met vermogensverlies en nu was het nog erger. Maar ja, oude auto dus er mag wel wat vanaf zijn.... Het oliegebruik bleef echter verschrikkelijk hoog, 1 liter op ongeveer 150 km, hij gaf nu ook een backfire op de snelweg, wat ik ook nog niet eerder had beleefd. Na inspectie zag ik een gat in een uitlaatdeel, dus die vervangen. Daarna geen backfire meer gehad, met gemak een ritje van 250 km gemaakt. Nog steeds wel het vermogensverlies en het olieverbruik maar voor de rest echt prima. Een paar dagen geleden steeg de temperatuur enorm snel en nu ben ik het wel een beetje zat aan het worden... Het probleem is alleen dat ik nu nog geen ruimte en/of een groot budget heb voor een motorruil. Ik ben nu dus op zoek naar iemand met een goed blok die zin en tijd heeft om hem voor me in te bouwen. De reisafstand maakt me niet zoveel uit aangezien ik een oprijwagen heb. Ik heb nu het 2.1 liter blok en wil graag hetzelfde blok of de 2.3 liter. Ik ben nog niet erg thuis in de volvo wereld, hiervoor reed ik altijd kever, maar ondanks de recentelijke problemen ben ik helemaal verknocht geraakt. Nogmaals mijn budget is niet echt hoog, ik heb hiervoor ongeveer 450 euro te besteden dus heb uiteraard niet de grootste verwachtingen... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, met vriendelijke groeten, nielz en willem van oranje
Antwoord
Ik heb wel een 2.3 blok liggen uit een Polar met een ton of drie gelopen op benzine. Daar vraag ik 120 euro voor. Is een inkectieblok, maar deze blokken veel teruggebouwd met de setup van jouw oude 2.1. Compressie van blok is nog erg goed. Ik heb helaas geen tijd om het blok voor je om te hangen, maar als je er een dag werkplaatstarief voor over hebt moet het lukken lijkt mij.

Laat maar weten via pb mocht dat blok iets voor je zijn.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Zo slot er weer af, nu nog even de bezem erdoor.
Antwoord
Dopski schreef:Zo slot er weer af, nu nog even de bezem erdoor.

thnx....
Antwoord
Geachte Exelentie,
Ik heb al je berichten in het juiste forum onderdeel geplaatst; gezocht.
Balen dat je opzoek moet naar een andere motor. Maar zo te horen is er behoorlijk wat mis en is een vervangend exemplaar een goed idee. Teminste als de rest van de auto goed is... Is dat zo?
Zeker nu de nieuwe belastingmaatregelen er zijn (je betaald ruim 120 p.m.) vraag ik me af of het de moeite waard is om je auto een tijd kwijt te zijn en er voor 450,- (incl arbeid lijkt me erg krap) aan te versleutelen. Voor dat geld kan je niet veel fatsoenlijks laten doen ben ik bang. Volgens mij net zo goed een betrouwbaardere kopen van een paar decennia jonger.
Mocht je zelf gaan sleutelen kan je bij een banger een leuk motorblok scoren, er zitten maar een paar draden aan een carburateur motor (5-7 geloof ik, ze zitten nog in 1 stekker ook), dus dat zou je zelf moeten kunnen als je een motor takeltje hebt. Dan heb je in ieder geval een fatsoenlijke motor en sta je niet te hannesen met een verprutst blok.

hier een lelijke 740 à €450, met waarschijnlijk een redelijke motor:
http://link.marktplaats.nl/m785049741

Een lelijke 245 à €600
http://link.marktplaats.nl/m783467419
Antwoord
Aan de koning van dit stukje internet. Mag ik u bedanken voor de moeite? Het is inderdaad zuur dat ik op zoek moet naar wat anders. Ik heb de 245 gekocht met het oog op restauratie. Hij is bijna helemaal keihard, op de kofferscharnieren en een plek in het achterscherm na. Ik heb in het verre verleden een amazone gerestaureerd en ben daarna overgestapt naar de volkswagens. Nadat mijn laatste kever gestolen werd vanuit mijn garage was ik er helemaal klaar mee, ook omdat ik een belachelijke dagwaarde uitgekeerd kreeg. Ik heb toen mijn garage opgezegd en ben in "gewone" auto's gaan rijden. Dit is uiteraard helemaal naadje.... Mijn vriendin wilde al langer een oude volvo en omdat ik de amazone al onder handen had gehad wilde ik wel wat anders. Deze 245 voor weinig op de kop getikt en al veel plezier van gehad, sterker nog, spreek gerust over liefde, al is die blijkbaar niet altijd wederzijds... Er is een hoop mechanisch vervangen en het onderhoud is altijd goed geweest. In de laatste zes jaar is er door erkende bedrijven ongeveer 10.000 uitgegeven. Ik kan echter pas een goede werkplaats krijgen in 2015, wanneer mijn apk ook afloopt. De bedoeling is om dan ook een complete restauratie te doen met origineel blok, echter wel een restauratie met het oog op deze tijd. Maar de pest is dus dat ik ook niet de werkruimte ervoor heb, het gereedschap mis en mijn gezondheid laat het momenteel ook niet helemaal toe. De motor die ik nu zoek hoeft dan ook niet lang mee te gaan. Ongeveer een jaartje, laat ik zeggen 10.000 km. Daarna gaat de oranje held naar binnen.... Ook een ander merk motor maakt me nu dan weinig uit, als hij nog maar even rijdt....
Antwoord
Je zit vlakbij de Fa. Rutten daar hebben ze vast wel een motorblok (en affiniteit met ouwe Volvo's). Het omhangen is een makkie, misschien willen ze het zware werk wel doen en dat je de rest thuis afmaakt (wat allemaal niks voorstelt). Voor het gemak zou je een carburateurmotor uit een 240 moeten hebben, vanwege de hulpas die de ontsteking en de benzinepomp aandrijft.

Dan nog heb je keus genoeg, de B19/21/23A of de B19/200/230K past allemaal (want het is hetzelfde blok op de cc na). Je automaat past ook achter al die blokken (als je de flexplaat etc. omzet natuurlijk. Ik zou het originele blok niet reviseren, dat kost echt meer dan het oplevert. Normaal zou een blok 400.000 km kunnen draaien (op benzine).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Als jij een motor vindt, wil ik deze wel tegen een laag tarief voor je uit/inbouwen.
Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een privÃ-berichtje.
Volvo 244 GLE - Volvo 940 Estate
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Roofrek en Hondenrek gezocht , volvo245 1977 JPL 1 142 13 July 2025, 14:10
Laatste bericht: polestar-volvo
  Volvo 240 gezocht - tips welkom. laupi 7 372 18 June 2025, 21:04
Laatste bericht: Marc1970
  gezocht bertvolvo 2 331 26 May 2025, 12:36
Laatste bericht: bertvolvo
  Lichtschakelaar gezocht henqui 2 351 14 February 2025, 21:37
Laatste bericht: henqui
  LPG onderbouw uitlaatsteuen gezocht BartJu 5 570 16 December 2024, 19:37
Laatste bericht: BartJu
  15 of 16” Velgen V70 gezocht Peteships 2 444 3 November 2024, 23:06
Laatste bericht: Kogelman
  Gezocht trekhaak 240 sedan 240fun 2 421 22 October 2024, 22:06