Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Wat voor lpg systeem heb je er dan op zitten? Ongeregeld, met een mengstuk? Persoonlijk zou ik dan gewoon een kleine investering doen en een dampgasinjectie systeem bij megapol bestellen. De lpg ecu onderbreekt dan de stroom van de injectie als ie ingeschakeld is.
Antwoord
Het is de bedoeling straks van het kwarttarief gebruik te maken. Het mengstuk systeem gaat er dus uit.
Dus eigenlijk was het meer een vraag van hoe heurt het eigenlijk. Was benieuwd.
De hoge druk pomp onder de auto wordt ook via dat relais bekrachtigd. Dus die is dan ook op die manier te omzeilen denk ik.

Als de auto 40 jaar is komt er misschien weer lpg in, maar dan idd zo'n systeem als arno had.
Antwoord
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het verstandig is om de benzinepomp te laten draaien i.v.m. koeling van de injectoren. Maar ik weet niet òf en hoeveel aap er op dat broodje zit.
Antwoord
Ik zou als het mogelijk is de pomp laten draaien en alleen de injectoren uitschakelen, een stilstaand pomp is zo stuk namelijk...
Antwoord
De B230 draaide al een tijdje prima op de oude standalone ontsteking. Maar ik heb inmiddels alles in het motorruim ingebouwd (zekering, lmm, ontsteking, eindtrap) en ben nu echt over geschakeld op LH2.4. Een flinke afstand gereden, rijdt erg comfortabel. En volgens de ecometer ook wat zuiniger, al zegt dat vrij weinig Wink.

Loopt nu ook mooi stationair, ik had geen choke natuurlijk. Dat was gewoon lomp ingesteld dmv de verdamper, dus stationair was altijd een beetje een compromis tussen starten op koude motor en niet te hoog stationair wanneer opgewarmd. Nu met aangesloten stappenmotor zorgt dat voor een mooi rustig toerental, al direct na start.
Ik heb niet alleen de 5? belangrijke draden uit de draadboom doorverbonden, maar alles, zo ook de shift indicator. Hoe die werkt ben ik nog niet achter, als ik wat verder doortrek gaat hij kort aan tijdens het schakelen Rolleyes, dus iets met snelheid en toeren.

Met alles erop, injectors voor het gemak stekkertjes losgehaald.
[Afbeelding: 20151108_164845_zpsdjcdxutg.jpg]

Hoe is het met ervaringen met zon intank pomp die de 2e pomp (hoge druk) overbodig maakt? Ik vroeg me af of die leidingen een beetje goed af te dichten zijn met een slang klem.
Daarnaast heb ik de originele pompen al, dus bij voorkeur gebruik ik die. Alleen er zitten wat remleidingen in de weg op de plek waar het setje hoort te hangen.
Antwoord
242-tje weet niet wat um overkomt zeg..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Toevallig vandaag een DW200 ingebouwd van partbox met verzendkosten erbij zit je rond de 110 euro.
kan nog niet vertellen of het goed/stil/werkt aangezien de tank er nog niet onderhangt en het verkeerde blok nog steeds in de 242 zit....
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Had je daar behalve de standaard spulletjes nog iets bij nodig Laurens? En is die pomp 100% zeker geen imitatie?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Mag aannemen dat ie echt is het is een Nederlands bedrijf. Het enige wat er nog bij moet is 2 slangen klemmen om de pomp in de pomphouder te borgen.

Je moet namelijk om te pomp op te kunnen hangen de pomphouder openzagen. De diameter is iets groter dan de orginele dit probleem zul je gok ik ook hebben met een walbro.

Verder moet er nog een leiding ingekort worden. Maar voor de rest zit alles er bij!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Ik heb geen turbo. Dus kan misschien met een eenvoudigere versie uit de voeten.
Ben benieuwd laurens
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)