Geinspireerd door Dirk z'n 242 ben ik eens onder de kap gedoken met het idee eea een beetje op te ruimen en controleren.
Dus de kleppendeksel voorzien van een net laklaagje.
En eens gekeken hoe de solenoids op mijn sisac carburateur werken (B200K).
Die werkten dus niet, er stond geen stroom op... Na het volgen van de bekabeling zag ik dat enkele stekkertjes er niet inzaten, vandaar.
Maar ik zag ook wat blanke bedrading, ontstaan door verharde en wegbrokkelende isolatie. Met foto's van een vlammende 240 in mn achterhoofd, alle kabels onder de kap gechecked. Eigenlijk zat het probleem alleen bij de stekker op het schutbord, aan de kant van de motor. Het is eenvoudig te checken, dus volgende keer dat je de olie peilt, check ook de bekabeling na de stekker richting motorblok.
Hier een gepikt plaatje: die dikke grijze stekker bij de pijlstok.
![[Afbeelding: GroteFoto-64HP8VYV.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64HP8VYV.jpg)
![[Afbeelding: DDvQ5.jpg]](http://i.imgur.com/DDvQ5.jpg)
Ik heb zover mogelijk geprobeerd de kabeltjes te volgen. Ik kon twee essentiele kabeltjes volgen; die voor de startmotor (gele+gekleurde streep) en een (gele+streep) voor de tempsensor voor op het dash. De andere meest blauwe/zwarte kabeltjes zijn waarschijnlijk voor de carburateur en waren toch al niet aangesloten.
Dus ik heb de stekker helemaal losgehouden en een nieuwe kabel voor de tempsensor en startmotor getrokken. De rest moet ik nogeens uitzoeken.
Nog wat info uit de oude doos:
http://volvolvo.nl/showthread.php/2176-i...verd/page2
http://volvolvo.nl/showthread.php/6178-b...ar-gevalen
zou nieuw te bestellen zijn bij:
http://www.davebarton.com/volvoharnesses.html
Dus de kleppendeksel voorzien van een net laklaagje.
En eens gekeken hoe de solenoids op mijn sisac carburateur werken (B200K).
Die werkten dus niet, er stond geen stroom op... Na het volgen van de bekabeling zag ik dat enkele stekkertjes er niet inzaten, vandaar.
Maar ik zag ook wat blanke bedrading, ontstaan door verharde en wegbrokkelende isolatie. Met foto's van een vlammende 240 in mn achterhoofd, alle kabels onder de kap gechecked. Eigenlijk zat het probleem alleen bij de stekker op het schutbord, aan de kant van de motor. Het is eenvoudig te checken, dus volgende keer dat je de olie peilt, check ook de bekabeling na de stekker richting motorblok.
Hier een gepikt plaatje: die dikke grijze stekker bij de pijlstok.
![[Afbeelding: GroteFoto-64HP8VYV.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64HP8VYV.jpg)
![[Afbeelding: DDvQ5.jpg]](http://i.imgur.com/DDvQ5.jpg)
Ik heb zover mogelijk geprobeerd de kabeltjes te volgen. Ik kon twee essentiele kabeltjes volgen; die voor de startmotor (gele+gekleurde streep) en een (gele+streep) voor de tempsensor voor op het dash. De andere meest blauwe/zwarte kabeltjes zijn waarschijnlijk voor de carburateur en waren toch al niet aangesloten.
Dus ik heb de stekker helemaal losgehouden en een nieuwe kabel voor de tempsensor en startmotor getrokken. De rest moet ik nogeens uitzoeken.
Nog wat info uit de oude doos:
http://volvolvo.nl/showthread.php/2176-i...verd/page2
http://volvolvo.nl/showthread.php/6178-b...ar-gevalen
zou nieuw te bestellen zijn bij:
http://www.davebarton.com/volvoharnesses.html