Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boem! (Onze 240 achterop een auto...)
#1
Shit, waarom ging die auto bij groen ligt nou juist stoppen?!

Voldoende afstand, maar volkomen onverwacht, daardoor zat ik er toch bovenop. Stopte die eerste auto, die daar achter er tegen aan. En ik toen als derde.
Gelukkig iedereen nog heel.

Maar dit is minder leuk:

[Afbeelding: _volvo_botsing.jpg]

Begon een beetje het idee te krijgen dat de laatste tijd van onze Volvo ingegaan is, want er zijn al een paar dingen die dringend aandacht nodig hebben:
- Laswerk aan het plaatwerk
- De voorpijp is laatst door roest losgekomen van de middendemper. (Tijdelijk opgelost met alu-folie en ijzerdraad....)
- De koppeling gaat het binnenkort volgens mij begeven (zo nu een dan zingend geluid)
- En nu dan ook nog eens deze schade.

Gisteren zelfs al ads bekeken, zag nog een mooie 740 sedan.

Maar dat was allemaal gisteren, ben vandaag een beetje positiever.
En wellicht zijn er hier nog mensen die me ofwel stimuleren deze blauwe gewoon weer netjes te krijgen, ofwel me adviseren een ander exemplaar te gaan zoeken?
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
#2
Dat is niet fijn, succes en sterkte.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#3
Belangrijkste is om te weten of de auto nog "recht" is en of het blok ok is en geen opdonder heeft gehad. Als dit het geval is zal het allemaal wel mee vallen. Nieuwe neusje erop en rijden maar.
Altijd een afweging wat gaat winnen de emotie of de ratio ;-)
Succes in ieder geval!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#4
volvosvenska schreef:Belangrijkste is om te weten of de auto nog "recht" is en of het blok ok is en geen opdonder heeft gehad.
Heb er mee gereden (mocht van politie) (de lamp doet het zelfs gewoon nog!) en merk geen verschil, dus heb het vermoeden dat alles nog recht is (of in ieder geval niet veranderd).
Het blok is volgens mij ook nog prima, tenminste: nergens lekkage's. Alleen dat zingende geluid is wel erger geworden, maar was voor de botsing geloof ik wel al aanwezig zo nu en dan.
Volvo V70 (2001) 
Volvo 940 (1997)  Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986)  Porsche 924 (1983)
Antwoord
#5
Zoiets is goed zuur. Fijn als alles nog recht is. Ik heb wel interesse als je hem wegdoet.
Antwoord
#6
SaddieN schreef:Voldoende afstand, maar volkomen onverwacht, daardoor zat ik er toch bovenop.

nou als je voldoende afstand had gehad had je op tijd kunnen reageren
Antwoord
#7
Balen! Ik heb het ooit ook meegemaakt, achterop een voorligger die plots stopte. Is wel zuur, ja.
Ik denk dat dit nog wel te repareren valt, maar je zal zelf de overweging moeten maken of je dat nog wenst.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#8
Ligt eraan wat je zelf wilt doen.

Ik heb met een soortgelijke schade de delen zelf 2e hands gekocht. Toen spatbord, verlichting, voorklep en front zelf losgenomen en de auto zo aangeboden bij de schadehersteller.
Die heeft het binnnenspatbord rechtgetrokken en 2e hands plaatdelen er opgeschroefd.
Antwoord
#9
Ai. Niemand de delen in kleur liggen?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#10
lekker maken, eventueel met delen in een andere kleur. Spuiten kan daarna nog natuurlijk. Belangrijkste is volgens mij dat ie er weer normaal bij staat en er geen roest komt door bloot liggend staal
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn eigen auto Leike 0 661 4 December 2022, 16:21
Laatste bericht: Leike
  Van vrijgezellenfeest auto naar trouwauto Joost Zuidam 4 6.003 15 September 2016, 18:39
Laatste bericht: 244dl
  Een ander plaatje van je auto.. Jambon 7 5.809 8 March 2012, 00:43
Laatste bericht: Jambon
  Onze 245 in Nauders (Oostenrijk) juni 2008 MartjeB 11 8.090 21 July 2008, 15:26
Laatste bericht: MartjeB
  bijzondere auto's op de weg gespot, maar geen Volvo's PP! 13 10.076 20 February 2008, 16:10
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)