Topics: 69
Omdat het me nu al een paar keer overkomen is (ook hier op het forum), toch maar even een berichtje.
Voor mijn gevoel heb ik de laatste tijd (vaker dan vroeger) te maken met mensen die hun afspraken over gekochte of verkochte Volvo onderdelen niet nakomen op lijken te komen.
Op Marktplaats afgelopen week na een akkoord nooit meer wat gehoord op mijn mails "Lijkt me prima, wat is je rekeningnummer, dan maak ik het over."
Of na verkopen van spullen riep ik, ach nee, aanbetaling is niet nodig, ik vertrouw het wel. Twee maanden na dato zijn de spullen nog steeds niet opgehaald. Ondanks dat ik zelfs spullen helemaal naar Noord Holland heb laten komen zodat ze daar opgehaald kunnen worden.
Mailtjes, sms-jes en inspreken voicemail helpt niet. Geen reactie.....
Zit er dan niets anders op dan het verkoop proces opnieuw te beginnen?
Voor mij gaat de lol er op die manier wel af.
Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben? Is dit een trend in mentaliteitsverandering onder Volvo rijders of heb ik nu gewoon een paar keer pech gehad. Het ging/gaat namelijk ook heel vaak wel goed.
Topics: 39
Je hebt er leuke en minder leuke figuren tussen zitten.
Het meest irritante vind ik het wanneer mensen vragen om foto's. Vervolgens maak je die foto's en stuur je ze op om daarna niets meer van ze te horen.
In het begin mailde ik nog wel eens of ze nog geïnteresseerd waren, maar die moeite steek ik er al niet meer in.
Topics: 24
Die ervaring heb ik gelukkig nog niet. Beste en meest safe is als mensen van te voren betalen en dan op sturen, dan weet je zeker dat mensen ook serieus zijn. Ik heb zelfs spullen voor mensen van dit forum opgehaald, geld voorgeschoten, en afgeleverd bij derden en daarna betaald gekregen.
Ging allemaal keurig en soepel terwijl ik degene nog nooit ontmoet heb ;-).
Bij een grotere aankoop biedt men meestal wel aan om een aanbetaling te doen en eerlijkheidshalve zeg ik tegenwoordig altijd wel : Dat is goed, terwijl ik vroeger dacht.....het zal wel los lopen.
Snap je gevoel wel goed....het gaat vaak om peanuts en dan denk je wel blijf ik daar nu voor thuis als degene niet komt opdagen......
Topics: 256
oudevolvo schreef:of heb ik nu gewoon een paar keer pech gehad.
ik zou haast zeggen : ik hoop het.
Ik heb ook nog wat spulletjes gereserveerd bij forumgenoten maar maak daar wel afspraken over.
(de 22e Drk? :-))
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 7
Met Marktplaats ben ik behoorlijk klaar, ongeacht of het nou Volvo-onderdelen zijn, of pc-onderdelen of heel iets anders: veel gezever, rare vragen, onzinbiedingen en lui die niet op komen dagen.

Wat mij betreft bouwen ze vandaag nog een IQ-filter in (alhoewel sommigen die zich beter voordoen dan het lijkt ook gerust niet op komen dagen of uiteindelijk geen geld blijken te hebben).
Topics: 26
Mijn ervaringen zijn wisselend. Via marktplaats een aantal keren goede zaken kunnen doen als koper en op dit forum als verkoper. Principieel zet ik niets op marktplaats te koop omdat ik geen zin heb in geneuzel. De verkoop via het forum gaat over het algemeen goed alhoewel de responstermijn soms weken of maanden kan duren.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Topics: 60
Ik heb over het algemeen met Marktplaats redelijke ervaringen. Toen ik die voltmeter kocht hoefde ik pas te betalen als ik hem binnen gehad. Toen heb ik die kerel nog gemaild of 'ie dat wel vertrouwde, maar hij had er blijkbaar nooit slechte ervaringen mee gehad.
Topics: 38
Lars,
Ik ondersteun je punten. Zelf ook veel narigheid gehad. Soms voel ik me dan beschamend als ik wÃl om een aanbetaling vraag. De ervaringen leren echter dat ik er anders onwijs veel energie in moet stoppen.
Er zijn ook zat volvo-rijders die voor het vermaak vragen gaan stellen. Hoe werkt ....? Verkeerd hij in nieuwstaat? Extra foto's? En dan of niets meer laten horen, of een belachelijk laag bod geven.
Wat ik persoonlijk jammer vind aan de verkoop/gezocht rubriek is dat de volvolvo-leden lak hebben aan de voorschriften. Ik lees erg vaak bullshit een voorbeeld:
Iemand bied een set velgen te koop, en er komen vervolgens meerdere leden met de vraag: 'Wat ga je er nu onder plaatsen?' Zo blijft het topic natuurlijk wel bovenaan in de lijst, maar persoonlijk zou ik de chat voortzetten in een ander (aan te maken) topic.
Bij forumleden waar ik op actief ben, heb ik geen slechte ervaringen met verkoop.
Groeten, Boele
Topics: 24
Boele schreef:Lars,
Ik ondersteun je punten. Zelf ook veel narigheid gehad. Soms voel ik me dan beschamend als ik wÃl om een aanbetaling vraag. De ervaringen leren echter dat ik er anders onwijs veel energie in moet stoppen.
Er zijn ook zat volvo-rijders die voor het vermaak vragen gaan stellen. Hoe werkt ....? Verkeerd hij in nieuwstaat? Extra foto's? En dan of niets meer laten horen, of een belachelijk laag bod geven.
Wat ik persoonlijk jammer vind aan de verkoop/gezocht rubriek is dat de volvolvo-leden lak hebben aan de voorschriften. Ik lees erg vaak bullshit een voorbeeld:
Iemand bied een set velgen te koop, en er komen vervolgens meerdere leden met de vraag: 'Wat ga je er nu onder plaatsen?' Zo blijft het topic natuurlijk wel bovenaan in de lijst, maar persoonlijk zou ik de chat voortzetten in een ander (aan te maken) topic.
Bij forumleden waar ik op actief ben, heb ik geen slechte ervaringen met verkoop.
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al....voortaan dus niet beschaamd zijn en gewoon met een aanbetaling werken.
Topics: 163
Met verkopen heb ik verder niet zoveel ervaring. Weleens wat velgen, maar dat deed ik dan meestal via MP, toch een wat breder publiek.
Kopen heb ik eigenlijk alleen maar goeie ervaringen mee, zowel op het forum als op MP. Foto's vraag ik ook altijd, teminste van auto's dan. Maar laat (voor zover ik weet) wel weten of het wat wordt of niet.
Wat ik wel vervelend vind is iets op het oog hebben en dan blijkt de verkoper er toch wat vreemde gewoontes op na te houden; ondanks afspraak is het opeens al verkocht, prijs staat vast maar als je een afspraak wil maken moet er toch opeens geboden/of gewacht worden...
Ik koop niet alleen volvospul via 2ehandssites maar regelmatig ook andere dingen. Ik merk geen verschil in mentaliteit onder (vol)volvo'ers of een willekeurige andere doelgroep.
Wat betreft OT in te koop/gezocht; ik zal er eens wat beter op letten. Al vind ik het ook wel zn charme hebben.