Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleppen en koppakking
#1
Wie oh wie heeft er nog een set kleppen met koppakking liggen?
Of weet iemand waar ik dat het beste (niet al te duur) kan kopen?
En dan nog een laatste vraag: moeten dit dan 'geharde' kleppen zijn als ik op gas rij? en is er veel verschil in prijs?
Antwoord
#2
Beetje meer info, a.u.b.....
Wat voor blok? De modernere blokken kunnen zonder aanpassingen op gas. Daar hoef je misschien dus niets aan te doen.
Koppakking: check de forumsponsors eens. VOMD en Scandcar verkopen ze iig.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#3
Het zijn de klepzittingen die van een hardere materiaal soort zijn gemaakt en niet de kleppen.
Van de B200 motoren zijn ze uit de fabriek al erg goed bestand tegen lpg en de turbo uitvoeringen hebben ook nog natrium gevulde uitlaatkleppen die de warmte beter afgeven.
De B18 en de B20 hadden dacht ik geen geharde klepzittingen maar zeker weten doe ik het niet.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#4
Ja, sorry! gaat om een 142 uit 1973 dat is dus geloof ik een B20 motor.
Ik ben nog wat nieuw met dit alles. Is dat genoeg info?
Antwoord
#5
B20A, B20B, B20E of misschien een andere!?

Ik vermoedt dat er tussen de verschillende koppen ook nog verschillen in klepdiameters zijn. Zeker tussen Carb en Inj, uitvoeringen.

Groet
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Koppakking heeft iedereen t/m de Brezan, kleppen zou je bij Scandcar en Nordicar kunnen vinden.

Het beste en niet te duur koop je zoiets gebruikt, nieuwe kleppen en kleine revisie is al gauw 300 euro. Er zijn nog honderden prima koppen in den lande. Er staan nu veel B18 koppen op Marktplaats, met een 2,0 mm dikke koppakking en LPG (ivm compressie) valt daar best mee te rijden.

Ik heb er toevallig net ÃÃn over! Die jaren op een B20 gezeten heeft, met ervaring dus.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
voor LPG uiteraard wel mÃt geharde zittingen uitzoeken, maar vergeet niet de klepgeleiders ook in goede staat moeten zijn anders gaat ie lekker pluimen, zou jammer zijn van het werk. En idd, welk type, injectieblokken hebben grotere kleppen.. Wel geinig als je gaat reviseren, kun je die r inzetten, ademt ie net ff beter en da's een voordeel op LPG, compenseer je de verloren pktjes een beetje..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
Dank voor alle reacties!

Het is een B20a uit 1975 dat heb ik terug gevonden bij de papieren. Weliswaar met de hand geschreven op een losbriefje, maar laten we daar even vanuit gaan.

Ik heb inderdaad kleppen te koop gevonden bij scandcar, maar de kop blijkt bij nadere inspectie een gehele revisie te moeten ondergaan. Zoals al gezegd werd rond de 300 euro. Sad best een hoop geld.
Vragen waar ik mee worstel…

Ik heb ook in de papieren terug gevonden dat de kop waarschijnlijk al gereviseerd is geweest eind 2008??? Op de rekening staat cilinderkop 326 euro, ik neem aan dus een revisie voor dat geld. Kan dat werkelijk zo snel gaan? Binnen drie jaar kan een kop opnieuw gereviseerd moeten worden.

Vraag twee: is revisie de juiste/beste keuze? Ik begrijp dat je dus ook een kop op internet kan kopen, maar weet je dan wat je hebt/koopt? Of kan deze kop ook binnen no time kapot zijn?

Ik begreep uit reactie van Marc1970 dat je ook een kop van een B18 er op kan zetten. Vereist dat veel aanpassingen en heeft het voor/nadelen? Er staan er namelijk inderdaad een aantal op MP en Marc voor hoeveel geld is die kop van jou eventueel over te nemen?

Ik hoop dat jullie mij nog eens willen helpen met mijn vragen. Alvast veel dank!


Antwoord
#9
Interessante cilinderkop discussie tussen preciezen en rekkelijken op V44 forum: http://volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=137&t=9780

Mijn B18 kop: http://link.marktplaats.nl/452896083 Past er net zo goed op als een B20 kop. Laat ik die van Lars ook even vermelden, die uitlaatkleppen zien er nog wat beter uit: http://link.marktplaats.nl/449856307

Een gereviseerde kop zou toch 200.000 km (eindeloos) mee moeten gaan. Ik ben bang dat iemand een willekeurig bonnetje in je auto heeft gelegd.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe die klepzittingen eruit zien. Een gereviseerde kop is duidelijk herkenbaar aan de later ingeperste hardstalen zittingen in de kop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#10
Waaruit heb je eigenlijk geconcludeerd dat je een nieuwe (revisie-) kop nodig heb?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kleppen stellen volvo 164 (71') waz 1 5.095 16 May 2007, 15:43
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)