Topics: 24
Is er iemand die zijn zekeringskast heeft omgebouwd/verbouwd en er nu steekzekeringen in heeft. En zoja hoe heb je dat aangepakt?
Ik word een beetje moe van die fragiele "staafzekeringen" :
Volvo 244 DL 1974
Topics: 26
Heb ik nog nooit van gehoord dat iemand dat gedaan heeft. Ook niet
dat staafzekeringen 'fragiel' zijn. Ik denk dat er maar zat wagens
rondrijden die nog nooit een probleem hadden met de standaard
zekeringkast.
Ah kijk! Kon ze bij de diverse automaterialenzaken al niet eens meer krijgen....zal ook wel een reden voor zijn als ze zo goed zouden zijn. Zal de zoekfunctie eens proberen.
Volvo 244 DL 1974
Topics: 288
zodra je naar de sloop gaat niet vergeten je zak te vullen met zekeringen... Overigens zijn universele steekzekeringkastjes te koop bij autosportwinkels..
Die steenzekeringen willen nog wel eens gaan oxideren, van tijd tot tijd de boel schoonmaken en de contactjes iets dichter buigen helpt ook, zodra een zekering wit uitslaat een nw er in..
Proletarisch winkelen heet dat toch?

Zelfs Ateba in Tilburg had de witte zekeringen niet meer....en hij ging ze ook niet meer bestellen :-X....zo hard gaan ze
Volvo 244 DL 1974
Topics: 288
da's wel bijzonder.. hij heeft normaal gesproken vannallus in bakjes zitten... Gelukkig heb ik een zak(je) vol met die dingen..
Topics: 38
Heb pas nog een doosje van die dingen meegenomen uit de bouwmarkt...
Topics: 26
Heb weleens gelezen dat een zekeringkast van een Saab 9000 uitkomst biedt. De volvo zekeringkast heeft 2 aansluitingen na de zekering, normale steekzekeringkasten maar 1
Staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Gewoon een keer naar een Saab sloperij en eens goed kijken hoe het zit.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 22
HansDAF schreef:Heb weleens gelezen dat een zekeringkast van een Saab 9000 uitkomst biedt. De volvo zekeringkast heeft 2 aansluitingen na de zekering, normale steekzekeringkasten maar 1
Staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Gewoon een keer naar een Saab sloperij en eens goed kijken hoe het zit.
Ja die van een Saab 9000 is passend te maken. wil ik ooit nog eens doen, zekeringkast heb ik al liggen. die heeft ook veel meer zekeringen dus kun je wat meer circuits een eigen zekering geven.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 35
Je vindt die zekeringen nog wel in de doe-het-zelf markt, maar het probleem is dat deze doorgaans van plastic zijn. Dat durft wel eens te smelten.. :-\
Overigens, ik zit al een tijdje op dit forum en meen me echt wel te herinneren dat er ooit al eens iemand de zekeringenkast van een 240 naar een versie met steekzekeringen heeft omgebouwd..