Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
steekzekeringen in een 240
#21
Ik heb het zo gedaan:

Haal de minpool van de accu los.
Het verdient wel aanbeveling om vooraf te checken of je aansluitingen overeenkomen met wat er in het deksel van de zekeringkast staat.
Schroef de oude zekeringhouder los van de auto. [Laat de kabels er vooralsnog gewoon aanzitten!]
Begin nu onderaan met het loshalen van de kabels en schuif ze meteen op de corresponderende plek van de nieuwe zekeringhouder.
Werk zo langzaam en gestructureerd naar boven.
Schroef de nieuwe houder vast op z'n plek.
Kijk in het deksel welke zekeringen je nodig hebt voor de diverse aansluitingen. Ik had deze drie ampèrages nodig:
Donkerbruin 7,5 A
Blauw 15 A
Kleurloos 25 A
Accu weer aansluiten en starten maar. Succes!

Vergeet niet wat extra zekeringetjes in de kaartenbak te doen voor onderweg.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#22
Citaat:schuif ze meteen op de corresponderende plek van de nieuwe zekeringhouder.

Nieuwe zekeringhouder, als in: dezelfde maar dan nieuw?

Zoiets? (punt 1)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#23
Dit is wel een heel oud topic, net geen 10 jaar, dat weer tot leven is gewekt.

Recent wel gelezen (elders) dat er een vervangende zekeringhouder is voor 200 seire, waarin niet de ouderwetse torpedo- maar de nieuwerwetse steekzekeringen gebruikt worden. Ik vermoed dat het daarom gaat. Ik heb even geen link bij de hand.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#24
(20 May 2021, 18:29)Rob schreef:
Citaat:schuif ze meteen op de corresponderende plek van de nieuwe zekeringhouder.

Nieuwe zekeringhouder, als in: dezelfde maar dan nieuw?

Zoiets? (punt 1)

Nee ik bedoel dan de modernere variant voor de platte steekzekeringen:

[Afbeelding: 147664_ec066ec757bc3a148d3a2cb48816f6b0.png]
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#25
Ze weten wel wat ze er voor vragen: bijna 140 euro incl. BTW! Daarmee prijzen ze zich uit de markt want voor 99 euro incl. BTW kun je er ook aan komen, gewoon in NL.
Maar tenzij de zekeringkast zwaar gecorrodeerd is door lekkage zou ik de bestaande zekeringhouders schoon maken, voorzien van nieuwe zekeringetjes en weer 25 jaar doortuffen...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)