Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bagagewagentje of dakkoffer?!
Mensen,

We zijn al druk aan het plannen voor de zomervakantie.
Wij zijn fervent campeerders en gaan dan ook al sinds jaar en dag met onze piramidetent op vakantie.
Toen we ÃÃn kind kregen paste ons huishouden nog net in de estate.
Nu hebben sinds een half jaar een tweede kindje die straks ook mee gaat.
ondanks de vele kuub's inhoud van onze estate vrees ik dat het (kinderwagens-zitjes, tent etc) er allemaal niet meer in gaat passen.
Ik overweeg een dakkoffer of een bagagewagentje te lenen (of aan te schaffen).
Aangezien ik nooit veel harder dan 110 rijd dacht ik dat (i.v.m. wegligging en verbruik) een bagagewagentje niet zo slecht zou zijn.

Wat zijn jullie ervaringen?
Antwoord
Bagagewagentje, want;

flink veel extra volume/gewicht.
makkelijk op de camping,altijd extra bergruimte achter je campeermiddel binnen handbereik.
je vacantie-zooi kan je er gewoon in laten, scheelt sjouwen naar en van zolder.
er kunnen (in de toekomst) ook fietsen op je kar mee.

Maar zo'n karretje heeft ook nadelen;

stalling.
onderhoud;banden/wiellagers moeten gewoon in orde zijn.
wettelijke snelheid beperkt.
extra kosten op veerboot/tolwegen

Vorig jaar kocht ik voor 50,- op MP een vouwwagen zonder interieur.
Prachtig karretje, ligt als een blok op de weg en ik had geluk;zo goed als nieuwe banden.
Persoonlijk vind ik dat de auto beter kan trekken dan dragen, een dakkoffer verhoogt het zwaartepunt aanzienlijk en dat merk je met rijden.
Antwoord
Of.... een daktent aanschaffen en de piramidetent thuis laten. Je houdt zodoende meer bagageruimte in de auto over. Zoek maar eens op bijv. Maggiolina daktent. Aerodynamisch gevormd als een uit de kluiten gewassen ski koffer op het dak gemonteerd. Binnen een minuut heb je je tent opgedraaid en ben je dus klaar voor de nacht.
In verschillende afmetingen te koop (tot max. 2 volwassenen+2 kinderen). Luifels, kleedcabines e.d. zijn
los verkrijgbaar. Heerlijk om mee rond te trekken en vrij te kamperen, of om na een feestje in te overnachten als het niet meer verstandig is om terug te rijden. Kost een paar cent, maar dan heb je ook wat. Ik ben van plan om met mijn zoontje naar Zweden te gaan met de 245 om o.a de Volvo fabriek te gaan bezoeken. Samen een mooie road trip te maken. Ra, ra waarin wij zullen overnachten...
Ach ja, zo heeft ieder zijn voorkeur en daar is niets mis mee.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Ik vraag mij af wat je allemaal meesleept dan? Wij gingen vorig jaar met 3 (tot 4jr) kinderen en een dakdrager in een station op vakantie... Ruimte over zelfs nog...
Ik heb een imperiaal van een bedrijfswagen op het dak liggen, voorop een skikoffer, achter wat ander spul.
Kinderwagen laten we thuis uit ervaring, we zijn helemaal om naar rug / buik dragers. Geen gedoe meer met zo'n grote wagen mee te slepen en vooral geen gedoe met alle oneffenheden onderweg op straat cq heuvel op / heuvel neer.
Gr Evert M
Antwoord
Ik zou ook met een karretje gaan. Wij gaan met twee grotere kinderen met een dakkoffer Ãn een caravan (smv uit 1969 uit zweden). Handige van een klein karretje is dat je ook een plekje op de camping hebt waar je spullen kwijtkan die je niet in de tent wil hebben en niet de hele tijd in de auto. Je hebt een extra kast. Daarnaast is het inderdaad veel gunstiger voor het verbruik.

Antwoord
Heb zelf goede ervaringen met een dakkoffer , een baggagewagen is voor ons geen optie omdat we vaak lange ritten maken .

Eerst een paar keer een gehuurd om te proberen en nu heb ik sinds kort er zelf een (grote)aangeschaft waar alles wat we meenemen in past , want met 4 kids in de 940 hou je weinig ruimte over en zelfs naar Groningen als we naar mijn schoonmoeder gaan lekker de box op het dak .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Heb je meer ruimte op de achterbank in de 7(9)40 dan in een 240? Bij ons klagen ze altijd als we op vakantie gaan ???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Heb je meer ruimte op de achterbank in de 7(9)40 dan in een 240? Bij ons klagen ze altijd als we op vakantie gaan ???

Zeker , de 7/940 is breder van binnen dan de 240 en de achterbank staat wat verder naar achteren waardoor de passagiers meer beenruimte hebben . Gaat wel ten koste van de laadruimte die is iets kleiner (240 is dieper), maar je kunt nog steeds heel veel kwijt in zo'n Volvo Wink
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
En tot slot , een 940 rijd gewoon beter dan een 240 , das niet slecht bedoeld want ik ben gek op de 240 maar het is gewoon zo .
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Of je neemt je partner niet mee of je hebt een derde zitrij in de kofferbak met 4 kids op reis... Dan lijkt het mij even krap worden met een 7/9 als met een 2...
Dat wordt onze puzzel dit jaar ook namelijk; met zijn 6-en op vakantie. Ach op dak is genoeg ruimte..
Gr Evert M
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Levensgevaarlijke Volvo dakkoffer opent spontaan op snelweg merijn1234 5 5.721 17 October 2012, 21:08
Laatste bericht: Rene68

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)