Topics: 17
De topic titel verraad het al...
Omdat de LADA naar Belgie gaat zoek ik de naam van de "overheids instantie" die het invoeren op zich neemt...
Dit heb ik nodig om te kijken wat er allemaal nodig is voor de "papierwinkel"
Ik rijdt de auto op NL kenteken naar belgie....
In NL nodig voor uitvoer...
# ID kaart eigenaar
# Tenaamstellingsbewijs & Overschrijvingsbewijs
# Kentekenplaten..
DUS hebben ze in Belgie ook het Overschijvings en Tenaamstellingsbewijs nodig? :

Zo nee dan heb ik geen probleem meer....
Ik hoor het graag!!!
Thanx!
Topics: 35
Wat ze in België nodig hebben om de auto terug in te voeren is het volgende:
Een duidelijk verkoopfactuur: merk, type, bouwjaar, cilinderinhoud, datum, naam en adres van zowel koper als verkoper, verkoopprijs (zowel in cijfers als in letters) en de handtekening van koper en verkoper.
Deel 1a, deel 1b en deel 2 van het inschrijvingbewijs. Deel 3 word vervangen door een exportverklaring die je kan aanvragen als je de platen laat schrappen bij jullie RDW.
De instantie hier heet gewoon de douane.

De meeste douanekantoren kunnen de auto invoeren. Duurt meestal wel wat langer. Reken op een dagje want onze ambtenaren zijn zwaar overwerkt.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Inderdaad.. gewoon via de douane. De 'tenaamstelling', of beter genoemd: het inschrijven van een voertuig in België gebeurt via de DIV (Directie Inschrijven Voertuigen -ofzoiets).
Om een Nederlands voertuig in België te kunnen invoeren, heb je in eerste instantie -zoals Volvodiesel al zei- een volledig ingevulde verkoopsovereenkomst nodig en de originele Nederlandse kentekenbewijzen.
Maar het voertuig dient in Nederland wel te zijn afgemeld bij de RDW, waarbij het derde deel van het kentekenbewijs wordt ingehouden en een exportstempel wordt gezet op de overige twee delen.
Je hoeft er niet noodzakelijk een dag voor uit te trekken. Afmelden bij de RDW zou ik wel doen, maar de invoerprocedure kan best door de koper. Hij kan zich dan met het voertuig bij om het even welke douanepost aanbieden. Ik heb dit zelf meteen gedaan bij de grenspost van Meer, dat lag op mijn route (ik heb het voertuig zelf naar België gereden). Het was in een halfuurtje gefixt! (daar geen overwerkte ambtenaren dus

)
Het gaat erom dat ik de auto op NL kenteken naar Belgie rijdt.. ;D
Dan de auto uitvoer/afmeld van het RDW als de auto al in Belgie is...
Dus kan ik het overschrijvingsbewijs en het tenaamstellingsbewijs achter houden zonder problemen.. :
Ik wil niet aan de lada vast blijven zitten EN vooral dat de Nieuwe eigenaar problemen kan krijgen...
black245 schreef:Dus kan ik het overschrijvingsbewijs en het tenaamstellingsbewijs achter houden zonder problemen.. :
Lijkt me geen enkel probleem.
Ga ik dat wel doen...
Thanx!