Berichten: 53
Topics: 16
Lid sinds: Sep 2009
Goede dag,
De kleppen van mijn 244 moeten afgesteld worden, ik zou dit graag kunnen,
is er iemand die het bij mijn auto zou willen doen terwijl ik meekijk en uitleg krijg?
Ik hoor het heel graag, ik woon in Utrecht, maar volvo rijdt (redelijk) ver!
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Tim1981 schreef:Ik hoor het heel graag, ik woon in Utrecht, maar volvo rijdt (redelijk) ver!
Hè? ???
Groeten van Frans
Berichten: 53
Topics: 16
Lid sinds: Sep 2009
bedoel dat ik in Utrecht woon maar als er iemand die een stukje uit de buurt van mij woont, maar die me wilt helpen ik daar best heen wil rijden..
de zin leek logischer en duidelijker toen ik het stypte...
Berichten: 121
Topics: 22
Lid sinds: Sep 2008
Eventueel zou ik daar graag bij aanwezig zijn. Las in een andere draad dat er voor dit doel ook al een meeting op stapel stond, heeft die al plaatsgevonden?
Ik heb ook een 244. Heb de speling zelf niet gemeten, maar zou dit daar dan ook willen doen. Ik vermoed dat het nodig is omdat de vorige eigenaar het niet gedaan heeft, ik er inmiddels ook alweer een eindje mee gereden heb en het blok nogal schudt. Hoewel dat ook aan de LPG kan liggen...
Ik woon in Nijmegen.
244 DL '76
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wat voor speling heb je gemeten en hoe?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
shineslikesun schreef:Eventueel zou ik daar graag bij aanwezig zijn. Las in een andere draad dat er voor dit doel ook al een meeting op stapel stond, heeft die al plaatsgevonden?
Ik heb ook een 244. Heb de speling zelf niet gemeten, maar zou dit daar dan ook willen doen. Ik vermoed dat het nodig is omdat de vorige eigenaar het niet gedaan heeft, ik er inmiddels ook alweer een eindje mee gereden heb en het blok nogal schudt. Hoewel dat ook aan de LPG kan liggen...
Ik woon in Nijmegen.
Of het zijn versleten motorsteunen(rubbers) schut alles heen en weer net alsof er een V8 onder de kap ligt of anders?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 121
Topics: 22
Lid sinds: Sep 2008
Ik ga morgen even kijken of daar iets van te zien is.
Ik ga eind december trouwens op en neer naar berlijn. Als er dus iemand is die (tegen vergoeding) mij voor die tijd kan bijstaan met het stellen van die kleppen en het evt vervangen van de waterpomp, heel graag! Dit laatste omdat de temperatuur-aanwijzer sinds kort op de autobaan in het bovenste deel van het N-etje staat. Ook omdat de waterpomp vermoedelijk lang niet vervangen is.
Ik weet niet hoe een V-8 schudt. Tot de 12/13-honderd toeren schudt het gewoon nogal, daarboven voel je het eigenlijk niet. Kan moeilijk precies aanduiden hoe hevig het beweegt.
- Heb inmiddels twee grote cilinder-vormige rubbers bekeken. Daar valt niets aan op.
244 DL '76
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
probleem vd motorrubbers is dat je zo op het eerste oog niets ziet. Maar het metaal scheurt los van het rubber en dan ligt ie er los op. Zet er een krik oid onder, of beweeg 'm naar links/rechts via het takeloog en dan zie je of 't nog goed vastzit.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 121
Topics: 22
Lid sinds: Sep 2008
Onder welk deel v/h blok moet ik de krik precies parkeren?
Die takelogen, zijn dat er drie? Met relatief kleine boutjes aan de cilinderkop vastgezet? Bedoel je dat ik het blok met een takel op moet trekken?
Sorry voor al de vragen, maar ik heb nauwelijks sleutelervaring, dus ben ik snel bang iets fout te doen.
244 DL '76
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
ZwerverRoodbaard schreef:Of het zijn versleten motorsteunen(rubbers) schut alles heen en weer net alsof er een V8 onder de kap ligt of anders?
Dan is die V8 ook niet goed zeker?
Groeten van Frans